מעניין

6 דברים מפתיעים שתוכלו לעשות עם קליפות של ביצים

עד היום נהגתם לזרוק את קליפות הביצים? כדאי שתחשבו על כך שוב: הן יגרמו לסירים שלכם להבריק, לכביסה שלכם להלבין, לעציצים שלכם להאריך ימים, ולעצמות שלכם בגוף להיות חזקות יותר – כל מה שאתם יכולים לעשות עם קליפות של ביצים, ולא ידעתם

  • ב' אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. מושלם לניקוי מחבתות וסירים – מכירים את זה שנשארות לכם שאריות של אוכל שרוף על דפנות המחבת או הסיר, שנדבקות ולא רוצות לעזוב? קליפות ביצים יעשו עבורכם את העבודה. הניחו כמה קליפות ביצים מרוסקות בתוך הכלי, ושפשפו אותו בחוזקה בעזרת ספוג או סמרטוט. התוצאה: הקליפות אמנם יישברו, אבל הכלים שלכם יחזרו להיות בוהקים מניקיון.

2. העציצים שלכם מעולם לא נראו טוב יותר – רוצים לספק לעצים שלכם הזנה שתאריך את חייהם? הניחו כמה קליפות ביצים מרוסקות בצנצנת, ומלאו אותה במים. לאחר מכן, השתמשו במים כדי להשקות את העציצים שלכם.

עצה נוספת, היא לטחון פולי קפה משומשים יחד עם קליפות הביצים (ביחס של 4 גרם קליפות על כל גרם של פולי קפה), ולפזר את התערובת בעציצים ובגינה.

התוצאה: תקבלו עציצים יפים וגבוהים יותר, שיאריכו חיים במיוחד.

3. הכביסה שלכם מעולם לא היתה לבנה יותר – רוצים להלבין את הכביסה שלכם בדרך זולה ויצירתית? קחו שקיק מבד גבינה, הכניסו לתוכו חופן קליפות ביצים נקיות יחד עם שתי קליפות לימון טרי – והכניסו לתוך המכונה. התוצאה: הקליפות בשילוב הלימון ימנעו מאבקת הכביסה שלכם להשאיר משקעים אפורים על הבגדים – ואלה ייראו לבנים מתמיד!

4. הרחקת חלזונות – רוצים להרחיק חלזונות מהגינה שלכם? פשוט מאוד, פזרו קליפות ביצים בין הפרחים, והקליפה המחוספסת תעצור את התקדמותם של אלה, תרחיק אותם מהערוגה שלכם ותמנע מהם לאכול אותם.

5. פתרון מופלא להשחזת להבים בקלות ובמהירות – חשבתם פעם איך אפשר לגרום ללהבים של הבלנדר שלכם להיות מושחזים יותר? התשובה פשוטה: הקפיאו קליפות של ביצים במקפיא למשך יומיים, והכניסו אותן לבלנדר. הוסיפו מעט מים ועוד קצת קליפות – והפעילו את הבלנדר. הלהבים שלכם יושחזו ויגרמו לבלנדר לעבוד כמו חדש! באותו פטנט אגב, תוכלו להיעזר כדי להשחיז את להבי גורס האשפה שלכם. פשוט הכניסו לתוכו מעט קליפות ביצים - אלה כבר יעשו את העבודה!

6. הכינו במו ידיכם תוסף סידן תוצרת בית – שטפו היטב את קליפות הביצים, ייבשו אותן, טחנו, והוסיפו לכל ביצה ליטר של מיץ לימון סחוט. עכשיו כסו את הכלי והניחו לו לזמן מה. התוצאה תהיה שמיץ הלימון ימיס את הקליפות, ומה שיישאר הוא סידן ציטראט טבעי, החיוני לשמירה על צפיפות העצם ומונע את מחלת האוסטיאופורוזיס, שיסייע לגוף שלכם בספיגת הסידן ובחיזוק העצמות.

תגיות:ביציםניקיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה