חדשות בעולם

הפתעה לחולי הסרטן: שיערם הפך מאפור לשחור

חולי סרטן שטופלו בתרופות ניסיוניות הופתעו לגלות כי שיערם הפך מאפור לשחור. האם ייתכן שהדבר יסייע לפיתוח תרופות לטיפול בשיער שיבה?

(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)
אא

לתופעת לוואי כזו חולי הסרטן שטופלו בתרופות ניסיוניות לא פיללו. מתוך 52 חולי סרטן הריאות שקיבלו את אחת מהתרופות קיטרודה, אופדיבו או טקנרטיק – היו 14 שצבע שיערם הפך מאפור לחום כהה או לשחור.

את הממצאים הללו הציגו חוקרים בכתב העת הרפואי JAMA Dermatology , בו הם ציינו כי למרות שאחת מתופעות הלוואי הידועות של הכימותרפיה היא נשירה, התברר שאצל חולים שטופלו בתרופה החדשה, חלקם אנשים מעל גיל 70, הפך שיער השיבה דווקא לכהה.

ד"ר נואליה ריברה, שעמדה בראש צוות החוקרים ציינה כי אצל החולה הראשון הם היו בטוחים שזהו מקרה, אך בהמשך התגלתה התופעה גם אצל מטופלים נוספים. מעניין היה  כי אצל 13 מתוך 14 המטופלים ששיערם התכהה בזכות הטיפול, התגלה גם כי הטיפול התרופתי היה יעיל יותר, ביחס לשאר הנבדקים. מה שאומר כי ייתכן שהתכהות השיער מרמזת על תגובה טובה של הגוף באופן כללי לטיפול.

האם ייתכן שהתרופה תוכל להועיל לשיקום פיגמנט השערה גם אצל אנשים בריאים ולהוות טיפול לצביעת השיער? על השאלה הזו השיבה ד"ר ריברה כי עוד מוקדם לדעת. "לעת עתה", היא הדגישה, "לא מומלץ כלל להשתמש בתרופות האלו אצל אנשים בריאים, אך ייתכן שעם הזמן יהיה אפשר לפתח על בסיס התרופות הללו תרופה אחרת לטיפול בשיער שיבה".

תגיות:שיער שיבהסרטןמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה