חדשות בארץ

אלעד השכולה: הטרור היכה פעמיים ברחוב רש"י בעיר

ידו של ישמעאל פגעה בשתי משפחות המתגוררות בסמיכות מצמררת ברחוב רש"י באלעד: משפחת יפרח איבדה את אייל הי"ד לפני 3 שנים, וכעת איבדה משפחת סלומון את ראש המשפחה הי"ד

  • א' אב התשע"ז
בעיגולים: אייל יפרח הי"ד ואלעד סלומון הי"ד על רקע העיר אלעד (צילום: פלאש 90)בעיגולים: אייל יפרח הי"ד ואלעד סלומון הי"ד על רקע העיר אלעד (צילום: פלאש 90)
אא

כאשר מדברים בעיר אלעד על פיגוע בו נרצח תושב העיר, מיד עולה בראש שמו של אייל יפרח הי"ד, אחד משלושת הנערים שנחטפו לפני שלוש שנים ובעקבותיהם רעשה הארץ. כשעולה שמו של אייל נזכרים כולם בימים הקשים שעברו על העיר החרדה, והמתח עד למציאת גופות החטופים הי"ד.

העיר אלעד מדממת שוב, כאשר משפחת סלומון מתגוררת אף היא ברחוב רש"י בעיר, כאשר בסמיכות צמררת מגוררות שתי המשפחות לא רק באותו רחוב אלא בנין ליד בנין.

בין שני הבניינים בהם היכה הטרור הקימו אנשי החסד מהארגונים השונים את סוכת האבלים, מטרים ספורים מהיכן שעמד האוהל בשבעה של אייל הי"ד, והלב נצבט. התחושה של חזרה אחורנית עם אותם המראות הכואבים.

משפחת סלומון מתגוררת בשנים האחרונות באלעד. תושבי המקום מספרים ל'יתד נאמן' על משפחה שקטה ואצילית, כאשר אבי המשפחה, אלעד הי"ד, היה מתהלך בצידי הדרכים בשקט ובצניעות, כך שלא רבים הכירוהו. "הוא היה יוצא מוקדם לעבודתו וחוזר מאוחר, וגם בשעות שהוא היה בעיר הוא העדיף להשקיע בביתו ובילדיו הרכים". תושבים נוספים מספרים על אבא מיוחד, אוהב ומשקיע. מצמרר במיוחד לחשוב על כך שהוא ורעייתו שתחיה הצילו את חייהם של ילדיהם, הוא בהתמודדות מול המרצח השפל שהתעסק בו, באביו ובאחותו ולא הספיק להגיע לילדים בחסדי שמים, והיא בכך שגוננה פשוטו כמשמעו, על נפש עולליה הרכים. "אז כנראה שמי שכל חייו השקיע בביתו ובמשפחתו, סיים את חייו גם בהגנה עליהם".

דן לנדא, אביו של מיכל סלומון, סיפר אף הוא בשיחה ל'יתד נאמן' על תחושותיו עול השתלשלות האירוע, כפי ששמע מביתו שהצליחה, בחסדי שמים, להסתיר את ילדיה.

"היא זיהתה במהירות את העובדה שנכנס מחבל ולא אורח, הוא פנה מיד לבצע את זממו. הבת שלי לקחה את הילדים והעלתה אותם לקומה השניה, סגרה את האור ואת הדלת, התקשרה למשטרה וכך הצילה את החיים שלהם", תיאר ברגש.

הוא סיפר שחלק מהילדים שהו בחלק העליון של הבית וחלק היו בסו\לון כאשר המחבל נכנס. "התאומים בני השנה ישנו למעלה ושלושת הילדים האחרים היו למטה. הם התנהגו בצורה מופתית, הקשיבו לאמא שלהם ועברו מאחורי הגב של המחבל בשקט, בלי שישים לב והתחבאו למעלה. היא התקשרה למשטרה, ובינתיים הגיע השכן ונטרל את המחבל".

על תחושותיו, סיפר לנדא כי "הראש גם כואב וגם חושב. אמא שלי כ"ה היתה בתו של הגאון רבי צבי פסח פרנק זצ"ל, והיא סיפרה לי הרבה על הטבח של בני המשפחה בחברון. ואתה מסתכל שחוזרים על אותו השקר שיהודים רוצים את אל אקצא ומרמים, ויהודים נרצחים על השקר המתועב הזה. וזה חוזר וזה לא משנה. פרעות תרפ"ט בחברון היו עוד לפני קום המדינה.

"ברמה האישית חושבים על האובדן, חושבים על משפחה צעירה שיכלה לפרוח ולשגשג ונמצאת במצב קשה. חושבים על הבת שתצטרך להתמודד יום יום עם החוסר הזה. חושבים גם על איך אנחנו יכולים לתרום", מסיים חמיו של אלעד סלומון הי"ד את דבריו הכאובים.

תגיות:אלעדאייל יפרחאלעד סלומון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה