טורים נשיים

מה עושים עם חיים חסרי מימוש וסיפוק עצמי? הטור של הרבנית חגית אמאייב

כשכואב לאדם בגוף או בנפש, הוא נאלץ לבחון ולברר את משמעות המצב בו הוא נתון: האם טוב לי בחיי או רע? האם אני במקום בו אני רוצה להיות או שאני לא בכיוון? ובכלל, במה בדיוק אני משקיע את מירב האנרגיות שלי?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלום לרבנית היקרה. רציתי לשאול איך מתמודדים עם תחושות של חוסר מימוש וסיפוק עצמי? אני מרגישה שאת רוב חיי אני משקיעה בדברים שלאו דווקא נכונים לי, כשלרוב אני פועלת ממקום של חוסר ברירה. אני מרגישה שאני מחמיצה את הפוטנציאל של היכולות והשאיפות שיכולתי לממש בחיים שלי. אני רוצה לעשות ולשנות המון דברים, אבל מרוב עיכובים אני מוצאת את עצמי תקועה במקום כבר שנים.

* * *

שלום לך אהובתי,

הדברים האמיצים והכנים שהעלית על הכתב משקפים היטב מציאות המתארת את תחושותיהם של מרבית האנשים בעולם: לקום כל בוקר בלית ברירה לעוד יום בעבודה שלאו דווקא נכונה ומספקת אותי, להעביר את הזמן בהתעסקות עם דברים ומצבים שלעיתים קרובות מדי גורמים לדכדוך, מכאוב ואנרגיות שליליות (מחלוקות, חדשות, רכילות וכו'), רוטינה תובענית של חיים הטומנים בחובם שלל משימות ואתגרים שלא בדיוק "מתחשק" לבצע, ועוד ועוד...

אם כן, יש לי שתי בשורות בעבורך – האחת רעה והאחת טובה.

הבשורה הרעה היא שאת לא לבד... ולמה היא רעה? כי זה אומר שיותר מדי אנשים חיים לצד ההשלמה ש"זה מה יש"... ו"אלו הם החיים וצריך להשלים איתם". כלומר, מרבית בני האדם לא באמת ממצים את הפוטנציאל העצום איתו שלח אותם הקב"ה לעולם. מכיוון שכך, חיים הם עם החמיצות שבהחמצה.

הבשורה הטובה היא שלכולנו ניתנה זכות של בחירה, וכל יום הינו בגדר "דף חדש", עליו ניתן לכתוב תסריט חדש, רענן, משכנע, אמיץ, מוצלח ומצליח יותר.

הבעיה העיקרית שמונעת מאתנו לבחור להתחיל ברגע זה ממש לממש את יכולותינו ולהגשים את חלומותינו, היא שאנו "קונים" את הסיפורים של היצר הרע, שממש לא רוצה לראות אותנו חומקים מבין אצבעותיו.

על מנת שאדם יוכל להתמודד מול היצר הרע וחילותיו, עליו להכיר את אותו ארס הרסני המוחדר אל תוך מחשבותיו:

1. "ניסית כבר מיליון פעם וזה לא הלך... פשוט תרד מזה וגמרנו!".

2. "אם אתה כל הזמן רוצה ולא יוצא מזה כלום, אז  זה כנראה חסר סיכוי".

3. "אף פעם לא הולך לי... עדיף לוותר".

4. "אני כזה לא יוצלח!".

5. "משמיים נגזר עלי להיות אומלל ואני צריך לקבל את זה ולחיות עם זה".

6. "אתה עושה מעצמך צחוק עם הניסיונות הנואשים שלך להצליח במקום בו נכשלת כבר כ"כ הרבה פעמים".

7. "אתה בחיים לא תשיג את מה שאתה רוצה, אז בשביל מה לך להתאמץ?".

8. "לקב"ה יש כ"כ הרבה דברים להתעסק איתם, אז למה שאני אעניין אותו?!".

9. "אני לא יכול/מסוגל להתמודד/להשתנות".

10. "אם אני כבר מצליח לעשות משהו, זה תמיד קטן וחסר משמעות".

וכאמור זהו רק חלק קטנטן משלל ה"פנינים" המושתלות בראשנו ועומדות לנגד עינינו כל הדרך לוויתור על כל האוצרות שיכולנו להשיג אם רק היינו מחליטים לבחור במשהו חדש.

עלינו לדעת שכל חוויית חיינו הינה תוצר של הבחירות, המודעות והלא מודעות, שאנו עושים בכל שלב ורגע: להישאר במקום או להתקדם, לנבול או לפרוח, להתייאש או לקום אחרי כל נפילה, תהא מאכזבת וכואבת ככל שתהיה.

הבשורה הטובה ביותר היא – שהקב"ה מאמין בנו, באמת ובתמים, שאנחנו מסוגלים להביא את חיינו למקום המדהים והטוב ביותר אליו ניתן להגיע, וממילא אף פעם לא מתייאש מאתנו. משמעות הדברים היא שעלינו להחליט שלא להתייאש מעצמנו, וכפי שהודיענו ר' ישראל מסלנט: "כל עוד הנר דולק ניתן לתקן", כמו גם ר' נחמן מברסלב שמכריז:  "אם אתה מאמין שיכולים לקלקל – תאמין שיכולים לתקן"... כי "אין ייאוש בעולם כלל!!!".

ויתרה מכך, פעמים רבות אדם כה שקוע בתפיסות ומחשבות שליליות ומקבעות, בהתעסקות בתפל ובאינספור מלחמות, עד שהקב"ה "מכריח" אותו, דרך התמודדות עם ניסיון/כישלון, לחשב מסלול מחדש ולצאת לדרך חדשה. והמסר שבנקודה זו הינו עצום!

כשכואב לאדם בגוף או בנפש, הוא נאלץ לבחון ולברר את משמעות המצב בו הוא נתון: האם טוב לי בחיי או רע? האם אני במקום בו אני רוצה להיות או שאני לא בכיוון? האם אני  מוכן להמשיך לחיות חיים ריקים ורדודים או שאני מסכים לבחור לעלות ולהתעלות? ובכלל, במה בדיוק אני משקיע את מירב האנרגיות שלי?

מכיוון שרובנו כה עסוקים בהקשבה ובהתעסקות עם כל מה שרע ושלילי, כלומר שקועים במקום חשוך ואפל, הקב"ה מציב את הבחירה (דרך עוד מכה) לנגד עינינו, וכמו אומר לנו: "לא באת לעולם כדי לסבול! באת כדי לבחור... יש כ"כ הרבה טוב בחיים... רק תתחיל לבחור בחיובי!... רוצה להגיע לכך? תתחיל לעבוד על המודעות העצמית וההבדלה בין הטוב לרע, ע"י שתערוך בירור פנימי מעמיק, בינך לבין עצמך – האם אתה באמת מוכן לקבל את כל השפע שיש לי להרעיף עליך? האם אתה מוכן להפסיק עם שלל התירוצים "למה לא", ולהתחיל לקחת אחריות על חייך ולהבין "למה כן"? אם כן, אז תשחרר את האחיזה וההתבוססות בכל מה שמרחיק אותך מלהתקדם, לפרוח ולהתחבר לכל היופי והחיובי שבחיים... והרי נפחתי בך נשמה ענקית, יכולות וכלים עצומים! אז תשתמש בהם, במקום ללכת שבי אחרי ציורי ותסריטי הרע, יהיו משכנעים ככל שיהיו!".

וכל אדם  שישנן לעצמו את הנקודות הבאות בכל עת מצוא ויחיה על פיהן, יראה כיצד תמונת חייו משתנה מן הקצה אל הקצה:

1. יש לי הכוח והיכולת לשנות כל דבר!

2. אני נופל כי אני בן אדם, אני קם כי אני חלק אלו-ק ממעל!

3. הצלחה אחת חשובה ויקרה יותר מכל הכישלונות גם יחד!

4. אני יותר לא "יורד" ומלקה את עצמי! כי באמת לאמיתה אני אהוב, רצוי, מוצלח ועוצמתי ללא תנאים!

5. אני חשוב, טוב ויקר בכל מצב ובכל זמן! וזה כלל לא רלוונטי מה חושבים אחרים.

5. המגרעות שלי הן התיקונים אותם באתי לבצע בעולם, ושלל המעלות שבי הן הכלים, בהם עלי להשתמש כדי להצליח במשימה.

6. אני לא צריך לעשות הצגות – אני לא מושלם ולא אמור להיות מושלם. כל שעליי לעשות זה להסכים להיות בן אדם, על כל המשתמע מכך.

7. הצלחה חיצונית ומדידה היא דבר יחסי וחולף. הצלחה אמיתית היא לחיות עם עצמי ועם סובבי באהבה, בשלום וברעות.

8. אין דבר בעולם העומד בפני הרצון של בניו האהובים של מלך מלכי המלכים הקב"ה!

באהבה ענקית,

חגית אמאייב

חגית אמאייב הנה יועצת בכירה מטעם מחלקת שלום בית בהידברות. לפניות למחלקה - 073-222-1310 או במייל shimonb@htv.co.il

לרכישת הספר וקלפי הטיפול של הרבנית חגית אמאייב בהידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:הרבנית חגית אמאייבסיפוק עצמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה