חדשות בארץ

מיכל סלומון: "מיהרתי למעלה עם הילדים, החזקתי את הדלת בכל הכוח"

מיכל סלומון, רעייתו של אלעד הי"ד: "הייתי בסלון עם הילדים. המחבל נכנס ולא ראה אותנו, אלא פנה ישר למטבח. לקחתי מיד את הילדים למעלה במהירות"

  • כ"ט תמוז התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מיכל סלומון, שבעלה אלעד הי"ד נרצח בפיגוע הקשה בבית המשפחה בנווה צוף, שחזרה את רגעי האימה שבהם נרצחו בעלה, אחותו חיה ואביהם יוסף הי"ד.

מיכל ואלעד הגיעו עם חמשת ילדיהם לנווה צוף-חלמיש לשבות אצל הוריו של אלעד. הסיבה לאירוע משמחת: ביום שישי נולד למשפחת סלומון נכד מבנם הצעיר שמואל, ונקבע כי בתום הסעודה תיערך שמחת 'שלום זכר' בבית הסבא והסבתא.

בתום סעודת ליל שבת, ניגשו בני המשפחה למטבח, כאשר מיכל נשארה עם ילדיה בסלון ושמעה קול בערבית. בשבריר שניה היא הבינה שהיקרים לה מכל נמצאים בסכנה ולא חשבה פעמיים. היא אספה את הילדים וברחה איתם אל הקומה העליונה.

בראיון מצמרר שהעניקה ל'ידיעות', שחזרה מיכל את הטבח המחריד. "ראיתי פרופיל של בן אדם ששעט למטבח. המחבל כנראה ראה אותם דרך החלון ונכנס הביתה. הוא לא רואה אותי ובא ישר אליהם. אני שומעת שהוא שואל אותם בערבית: 'מה השם שלכם?' ואני מבינה מיד שמשהו לא בסדר. שמשהו רע קורה".

היא ממשיכה לתאר בקול שבור, "לקחתי מיד את שלושת הילדים למעלה במהירות, שמה ישנו התאומים. היה לי חשוב לשמור קודם כל על הילדים, לא משנה מה. התחלתי לשמוע צרחות וצעקות, החזקתי את הדלת בכל הכח שלי כי היא לא ננעלה. איבדתי את תחושת הזמן אבל לא עזבתי את הידית".

מיכל הסתגרה בחדר עם ילדיה, בני 5, 9 ו-11 ותאומים בני שנה. "הרמתי טלפון למשטרה והודעתי על האירוע כשכל הילדים סביבי. שמעתי צרחות איומות ויריות, ואחרי זמן שנראה כמו נצח הבנתי שזה נגמר. ירדתי למטה וראיתי את אלעד. הבנתי שבעלי לא בן החיים". בהמשך הבינה מיכל שגם גיסתה חיה (46) וחמיה יוסף (71) נרצחו.

שלושת בני המשפחה יובאו למנוחות עולמים היום בבית העלמין במודיעין, בשעה 17:30.

אנא קראו תהילים לרפואת הגוף והנפש של טובה בת חיה, שאיבדה בפיגוע את בעלה ושניים מילדיה:

פרק ו'

(א) לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) ה' אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. (ג) חָנֵּנִי ה' כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי ה' כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. (ד) וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד ואת (וְאַתָּה) ה' עַד מָתָי. (ה) שׁוּבָה ה' חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. (ו) כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. (ז) יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה. (ח) עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי. (ט) סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע ה' קוֹל בִּכְיִי. (י) שָׁמַע ה' תְּחִנָּתִי ה' תְּפִלָּתִי יִקָּח. (יא) יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

פרק כ'

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ ה' בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אלקי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אלוקינו נִדְגֹּל יְמַלֵּא ה' כל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ ה' מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם ה' אלוקינו נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) ה' הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

תגיות:הרוגיםטבחפיגוע דקירהחלמישמשפחת סלומון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה