ונשמרתם

אם לילד עם ’תסמותק’ - בפוסט מרגש לרופא שאמר לה לעשות הפלה

מלי מרדכי-יעקובי משתפת פוסט מרגש ומעורר השראה, על אחד הניסיונות היותר קשים שאם נדרשת לעמוד מולם - הידיעה שהעובר שבבטנה נמצא בסכנה, וככל הנראה יוולד עם תסמונת דאון. ממרחק של שנים, מרדכי מוחה על הדברים שנאמרו אז באוזניה. "אינך מתאר לעצמך כמה טעית", היא כותבת לרופא שיעץ לה לעשות הפלה

יהונתן מרדכי (צילום: מתוך פייסבוק)יהונתן מרדכי (צילום: מתוך פייסבוק)
אא

מלי מרדכי-יעקובי משתפת פוסט מרגש ומעורר השראה, על אחד הניסיונות היותר קשים שאם נדרשת לעמוד מולם - הידיעה שהעובר שבבטנה נמצא בסכנה, וככל הנראה יוולד עם תסמונת דאון. כשהרופאים אבחנו את עוברה כבעל תסמונת דם - יעץ לה הרופא המטפל לעשות הפלה, אבל מרדכי-יעקובי, שכבר זכתה להפוך לאימא עוד קודם לכן - סירבה בכל תוקף. 

כיום, כשיהונתן שלה כבר נער מתבגר, היא כותבת לרופא מכתב עוצמתי, שמעניק כוחות לכל האמהות שמתנסות באותו ניסיון. "דוקטור יקר", פותחת מרדכי יעקובי וכותבת בעמוד הפייסבוק 'יש לי מותק של תמסותק'. "כשהייתי בהיריון עם בני, באתי אליך לבדיקות שגרתיות. עשית לי אולטרה סאונד ומיד התחלת לגמגמם... אמרת שאתה חושש שהעובר לוקה בתסמונת דאון, ונלחצת. זרקת לי מילים כמו 'מי שפיר', ו'הפלה' - אך מיד עצרתי אותך. אמרתי שאם הקב"ה החליט לשלוח לעולם הזה נשמה כזו - אז הוא בחר במשפחה הנכונה. אני מכירה את בעלי ובנותיי, ואני יודעת שהילד הזה יהיה מאושר", אמרה אז לרופא. 

אבל למשמע המילים שלה, הרופא פשוט צעק עליה, אמר שהיא משוגעת ושהיא לא יודעת לקראת מה היא הולכת. "הילד הזה יהיה מעוות, עם מיליון מחלות וזה יהרוס לכם את החיים", הוא אמר לה. 

ממרחק של שנים, מרדכי מוחה על הדברים שנאמרו אז באוזניה. "אינך מתאר לעצמך כמה טעית", היא כותבת. "הילד שלי ב"ה ילד בריא, חכם, לומד בבית ספר רגיל, קורא, כותב, פותר תרגילי חשבון ומנצח את כל המשפחה בשש-בש ודמקה. את אותה המשפחה שממנה קיבלתי את החיזוק הכי גדול אחרי הלידה, את אותן בנות מקסימות שלי שאמרו לי 'אמא, לא אכפת לנו מה יש לו, הוא אח שלנו ונאהב אותו תמיד'. 

"ברגע ששמעתי את זה ידעתי שנקרא לתינוק יהונתן - ה' נתן, ואנחנו קיבלנו באהבה. דוקטור, עכשיו הבט בתמונה של יהונתן. זה הילד שאתה רצית למחוק. זה הילד שכל יום מלמד אותנו מהי אהבה אינסופית, נתינה, סובלנות, התמודדות והתגברות. מלמד אותנו להעריך את כל הדברים הקטנים בחיים, ובעיקר מלמד אותנו שאפילו השמיים אינם הגבול".

לצד תמונתו של בנה יהונתן, חותמת מרדכי-יעקובי את מכתבה במסר נכון וחזק לאותו רופא: "אני מבקשת ממך דוקטור שבפעם הבאה שמגיעה אליך אימא לעובר עם תסמונת דאון - תסתכל לה בעיניים ודע לך שבעיניים האלו יסתכל ילד שיכול להיות, ואכן יהיה, כל עולמה. ילד שברגעי משבר יהיה מקור הנחמה הכי משמעותי, יחבק ויאהב תמיד - בדרך שאף ילד אחר לא יכול. דע שהיא קיבלה מתנה אמיתית, בדיוק כמו שאני קיבלתי. מתנה שאי אפשר להחליף, מתנה מושלמת. ממני, אימא גאה ומאושרת".

תגיות:לידההפלותהריוןנשיםפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה