חדשות בעולם

הילדה נרפאה לחלוטין לאחר טיפול בתא לחץ

ילדה שטבעה בבריכה והייתה מתחת למים במשך 15 דקות שבה לתפקוד כמעט מלא לאחר שעברה טיפולים בתא לחץ

תא לחץ (צילום: שאוטרסטוק)תא לחץ (צילום: שאוטרסטוק)
אא

פריצת דרך לאחר טיפול בתא לחץ: ילדה בת שנתיים שסבלה מנזק מוחי עמוק שבה לדבר וללכת, לאחר חודשיים שבהם הייתה ללא הכרה.

מדובר בילדה בת שנתיים בשם עדן קרלסון שטבעה בבריכת שחייה והייתה מתחת למים במשך 15 דקות. בעקבות כך היא עברה החייאה ולאחר מכן אושפזה בבית החולים במצב קשה מאוד כשהיא מחוסרת הכרה. הרופאים לא הצליחו להעיר אותה והיא לא הגיבה לאף גירוי.

הוריה של הילדה החליטו להעביר אותה טיפולים בתא לחץ, תחת פיקוחם של מדענים מבית הספר לרפואה בניו אורילנס וצפון דקוטה. הללו טיפלו בה באמצעות שני סוגי טיפולי חמצן – האחד הוא טיפול בו רמות החמצן שניתנות דומות לאלו שבגובה פני הים, והשני – כאשר רמות החמצן גבוהות מאלו של האטמוספרה, כל זאת כשהיא מצויה בתוך תא מיוחד.

את הטיפול החלו המדענים חמישים וחמישה ימים לאחר הטביעה ועדן טופלה פעמיים ביום במשך 45 דקות. הודות לטיפולים השתפר מצבה של הילדה באופן משמעותי. על פי עדויות המדענים היא החלה להניע את ידיה ורגליה.

78 ימים לאחר מכן החלה עדן בטיפול בתא הלחץ בתדירות של חמש פעמים בשבוע במשך 45 דקות ביום. ארבעה שבועות לאחר מכן סיפרה אמה כי עדן חזרה כמעט לתפקוד מלא, ולאחר 39 טיפולים כבר שבה עדן להחזיק במיומנויות שונות ואף הצליחה ללכת ולדבר. תפקודה המוטורי שב להיות זהה לכפי שהיה לפני הטביעה.

גם סריקות של MRI שבוצעו לאחר הטיפול האחרון בתא הלחץ הראו תיקון כמעט מוחלט של הנזק המוחי שנראה בפעם הראשונה. החוקרים ציינו כי כמובן יידרשו מחקרים נוספים כדי להוכיח שהטיפול בתא לחץ הוא בעל יכולת לתקן נזקים מוחיים, אך מה שברור כבר עתה שהטיפול הוא כמעט ללא סיכונים והוא בהחלט עשוי לתרום להחלמתם של נזקים מוחיים.

תגיות:תא לחץטיפולטביעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה