חדשות יהדות

קידוש ה': החרדים ניחמו את המשפחה הדרוזית

קבוצת חרדים מירושלים ומבני ברק נסעו במשך מספר שעות אל היישוב הדרוזי, כדי לנחם את משפחתו של השוטר שנרצח. ומהו המסר שביקש אביו של השוטר להעביר?

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מספר חרדים, תושבי בני ברק וירושלים, הגיעו אתמול (שלישי) לנחם את האבלים בבית משפחתו של השוטר הדרוזי רס"מ כמיל שנאן בן ה-22 מחורפיש שנרצח ביום שישי האחרון בעת מילוי תפקידו כמאבטח בכניסה להר הבית. יחד אתו נרצח גם רס"מ האיל סתאוי, בן 30 מכפר מרר.

המנחמים החרדים ציינו כי על אף שמדובר בנסיעה ארוכה של מספר שעות לכל צד, הם ראו בכך חשיבות עצומה, וחשוב היה להם להביע את תודתם למשפחתו של השוטר שנפל בעת ביצוע תפקידו, כאשר ביקש להגן על יהודים.

יענקי פרבר, כתב האתר 'בחדרי חרדים', השתתף במסע ותיאר את מה שעבר עליהם: "כשהגענו לבית משפחתו של כמיל, קמו כל הנוכחים על רגליהם וברכו אותנו לשלום. הם גם הציעו לנו אוכל ושתייה, אבל הסברנו שזה בעייתי מבחינת כשרות. אז הם כיבדו אותנו במים קרים בכוסות חד פעמיות. שתינו וברכנו בקול לזכרו של השוטר שנפל. הנוכחים במקום מאוד התרגשו".

עוד הוא ציין: "סיפרנו למשפחה על חובתנו כחרדים לבוא לכאן כדי להביע הערכה ותודה גדולה לעדה הדרוזית, על כך שמיטב בניהם מגנים ומוסרים את נפשם כדי שחרדים יוכלו להגיע להתפלל במקומות הקדושים ליהודים ובפרט בכותל המערבי. הבענו תודה על כך שבשבתות ובחגים כוחות ביטחון מהעדה הדרוזית הם אלו שבעיקר נושאים בתפקיד השמירה וההגנה, כיוון שכוחות הביטחון היהודים לרוב משוחררים לבתיהם לשבתות ובעיקר לחגים.

"כשסיימנו לדבר פנה אלינו אביו של השוטר ואמר לנו: 'תודה שהגעתם מירושלים ומבני ברק. זה מחמם לי את הלב מאוד. דעו לכם שבמדינת ישראל חיים דרוזים שאוהבים את המדינה ושאוהבים את היהודים ושותפים לחיים שלהם. אנחנו מחפשים להיות לא רק שותפים בהגנה על המדינה אלא גם בחיים ובכבוד בה. אני רוצה להגיע אתכם לשיתוף פעולה, כדי להביא כמה שיותר חרדים ממרכז הארץ שיכירו את העדה הדרוזית וילמדו עליה, ולא רק בזמן צרה. אני מברך אתכם שתגדלו לתפארת החברה החרדית ומדינת ישראל".

תגיות:דרוזיםניחום אבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה