מעניין

הטייס חושף: כך תתגברו על פחד מטיסות באמצעות...עט פשוט

יטה שנבדקת בימים אלו מוצגת בפלטפורמת חדשות NBC, ובמסגרתה נעשים ניסויים לגרום למוח להסחת דעת בזמן של סכנה בעת טיסה. קפטן רון נילסן, טייס בעל וותק של 40 שנה שעזר עם הניסוי המעניין, חולק עצה שלדעתו משפיעה על רוב האנשים, והצליחה אף להוכיח עצמה בסימולטורים שונים שביצע

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

טיסה יכולה להיות סיוט מתמשך, עבור מי שסובל מפחדים, חרדות ומתח בזמן שהמטוס 'מפליג' בשמיים. אין ספק שתופעות כמו כיסי אוויר או מערבולת יכולות להיות מלחיצות ביותר ומפחידות מאוד, ולהכניס את האדם לסטרס גם במידה והתרחשויות כאלו לא קורות לעתים קרובות. אז מה אפשר לעשות עם הפחדים האלה?

שיטה שנבדקת בימים אלו מוצגת בפלטפורמת חדשות NBC, ובמסגרתה נעשים ניסויים לגרום למוח להסחת דעת בזמן של סכנה בעת טיסה. קפטן רון נילסן, טייס בעל וותק של 40 שנה שעזר עם הניסוי המעניין, חולק עצה שלדעתו משפיעה על רוב האנשים, והצליחה אף להוכיח עצמה בסימולטורים שונים שביצע. 

נילסן התנדב לבצע את הניסוי שלו על מתנדבים עם חששות כבדים מטיסה, והציג את הממצאים בכתבה מיוחדת שפורסמה בחדשות NBC. מתנדביו התבקשו לאחוז עט רגיל ביד הנגדית לזו שבה הם רגילים לכתוב, ולשרבט את שמם שוב ושוב בזמן שישבו על כיסא מסתחרר באוויר. באורח מפתיע למדי, מרבית המתנדבים דיווחו על תחושת הקלה משמעותית בפחד בזמן שעשו את זה. "השיטה פועלת בשתי דרכים שונות", מסביר נילסן בחיוך. "מצד אחד היא פועלת להסחת דעתו של המתנדב מהסכנה שבה הוא נתון - במקרה שלנו, מערבולת. ומצד שני היא 'מפעילה' את הפקודה של התפקוד המוטורי במוח, דבר שמהווה גורם מסיח לתהליך החשיבה של אדם, ואז הוא ממילא לא חושב על הפחד כי אם על הפעולה המוטורית שהוא עסוק בה כרגע".

שיא ההצלחה של הניסוי הושג כאשר מפיקת הכתבה ג'ואנה בילינגטון (באנגלית: Joana Billington) התנסתה בסימולציה, ואמרה שהרגישה טוב פי כמה כשהשתמשה בשיטה זו. 

תגיות:פחדהתגברותטיסות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה