בריאות ותזונה

רוצים לרדת במשקל? תבדקו מתי אתם אוכלים

מחקר אמריקאי חדש מצא כי השאלה 'מתי אתם אוכלים' קריטית לירידה במשקל לא פחות מהשאלה 'מה אתם אוכלים'

  • כ"ה תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנשים הרוצים לרדת במשקל מוטרדים בדרך כלל באופן אינסופי מהשאלה 'מה לאכול'. מחקר חדש מצא שככל הנראה זו אינה השאלה הנכונה, או לפחות לא השאלה הנכונה היחידה: מתי אנחנו אוכלים, מסתבר, חשוב לא פחות ממה אנחנו אוכלים.

מחקר של המרכז הרפואי באוניברסיטת יו.טי. סאות'ווסטרן בטקסס מצא כי שתי קבוצות עכברים שניזונו מתזונה דלת קלוריות לא השיגו אותן התוצאות בתחום המשקל: רק העכברים שאכלו בזמני האכילה הטבעיים שלהם (אצל עכברים, מדובר בזמני הפעילות) ירדו במשקל. העכברים האחרים, שלא צרכו קלוריה אחת נוספת אבל אכלו גם בזמני המנוחה שלהם, נותרו במשקלם או אפילו השמינו.

"כשמתרגמים את הממצאים הללו להתנהגות אנושית, המחקר מראה שדיאטה תצליח רק עם אוכלים במשך היום, כשאנחנו ערים ופעילים. המחקר רומז לכך שאכילה בזמן הלא נכון, בלילה, לא תוביל לירידה במשקל", אומר אחד החוקרים, ד"ר ג'וזף טקהאשי.

מלבד ההשפעה על המשקל, חוקרים מאמינים כי תזמון הארוחות משפיע על המקצב הצירקאדי ולכן ייתכן שהוא הסיבה לכך שהרגלים תזונתיים טובים תורמים לתוחלת חיים גבוהה יותר. כך, אצל קבוצת העכברים שקיבלה אוכל בזמני המנוחה הטבעיים שלה, נצפתה פעילות יוצאת דופן במהלך הלילה, מה שרומז לכך שהעכברים פיתחו חוסר שינה כרוני בגלל שינוי זמני הארוחות שלהם. העירנות הלילית הבלתי טבעית נצפתה הן אצל העכברים שקיבלו תזונה דלת קלוריות בשעות מנוחה, והן אצל עכברים שקיבלו תזונה רגילה בשעות מנוחה. חוסר שינה כרוני ומקצב צירקאדי משובש, אומרים החוקרים, יכולים בהחלט להוביל בסופו של דבר לתוחלת חיים קצרה יותר.

תגיות:משקלבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה