הריון ולידה

אהבה ממבט ראשון ברך הנולד? מסתבר שיש אמהות שלא מרגישות כך

להתאהב בילד שלך, בפרט כשהוא ילד ראשון, זה דבר טבעי שמתרחש אצל רוב האימהות. אבל יש גם כאלה, שתחושת ההתאהבות לא מתרחשת אצלן, ולא בגלל שמשהו איתן לא בסדר חלילה, אלא פשוט משום שכל המצב הזה - שבו את הופכת פתע פתאום מרווקה לאם, הוא מוזר וקשה לעיכול

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תשעה חודשים חיכתה אליאן טל-ג'וניו לעובר שגדל ברחמה. תשעה חודשים ציפתה לרגע המיוחל שבו תפגוש את הילד שלה, וכמו כל אימא (או כך לפחות חשבה) תתאהב בו כבר מהרגע הראשון. 

אלא שמיד לאחר הלידה, דברים התרחשו קצת אחרת ממה שחשבה. "ואני חייבת להודות שזו לא הייתה אהבה ממבט ראשון, כמו שכולכן אומרות", היא כותבת בפוסט שפורסם בקבוצת תמיכה להריוניות ולאימהות. 

להתאהב בילד שלך, בפרט כשהוא ילד ראשון, זה דבר טבעי שמתרחש אצל רוב האימהות. אבל יש גם כאלה, שתחושת ההתאהבות לא מתרחשת אצלן, ולא בגלל שמשהו איתן לא בסדר חלילה, אלא פשוט משום שכל המצב הזה - שבו את הופכת פתע פתאום מרווקה לאם, הוא מוזר וקשה לעיכול. 

לטענתה, לא די בכך שלא 'התאהבה' ממבט ראשון, עוד לקח לה קצת זמן להבין מי הוא. "לא אהבתי אותו מהשנייה הראשונה. לא זיהיתי אותו ולא הבנתי מי הוא. אולי כי לא ראיתי אותו כשנולד, אולי כי אני לא הטיפוס הכי אימהי שיש. לא יודעת. אבל זו לא הייתה ישר אהבה. הכל היה נורא אוטומטי. מאוד כי צריך להאכיל, להחליף וכדומה. 

"כולם אמרו כמה הוא יפה, ובעלי קרן לידו - אבל אני לא הבנתי על מה כל הרעש, ומה הילד הזה רוצה ממני עכשיו. זו לא הייתה אהבה ממבט ראשון, אבל לאט לאט, עם החיוכים העקומים והלא רצוניים והשלווה שלו כשהוא ישן עליי - מצאתי את עצמי יום אחד מחבקת אותו חזק מכל הלב. אמנם זו לא הייתה אהבה ממבט ראשון, אבל זו ללא ספק אהבה שלא הרגשתי כמוה בחיים".

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:לידהתחושותפוסטהריוניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה