חדשות יהדות

ניצחון לקהילה היהודית: לא תוגבל השחיטה הכשרה בהולנד

לאחר שממשלת הולנד יצאה בקריאה להגביל את השחיטה הכשרה, באופן שלא תתאפשר כלל במדינה, הצליחה הקהילה היהודית לבטל את הגזירה

(צילום אילוסטרציה: שאוטרסטוק)(צילום אילוסטרציה: שאוטרסטוק)
אא

הקהילה היהודית בהולנד ניצחה: לאחר שהוכרז על ידי הממשלה כי ינוסחו חוקים להגבלת השחיטה הכשרה, אשר בפועל יובילו להפסקתה לגמרי, הצליחו ראשי הקהילה למנוע את הגזירה - כך הודיעה ועידת רבני אירופה.

הכל התחיל כאשר מזכיר הממשלה ואן דאם ביקש לנסח הצעת חוק להגבלת השחיטה הכשרה. לפי ההצעה תתבצע השחיטה רק לצרכי הקהילה, ייאסר ייצוא בשר שנשחט בהולנד ורגע מות הבהמה ייקבע על ידי וטרינר. הצעת חוק כזו הייתה מובילה להפסקתה המוחלטת של השחיטה הכשרה, זאת מאחר שאיסור הייצוא היה הופך אותה לבלתי כדאית כלכלית, ואילו קביעת רגע מות הבהמה על ידי וטרינר היה פוגע קשות בקו הייצור, שכן על פי קביעתם היה מורה הווטרינר על ירי - הימום לאחר השחיטה, דבר שמנוגד לפסיקת גדולי ישראל.

אתמול (חמישי) יצא הרב אליעזר וולף, אב"ד אמסטרדם הולנד וחבר ועידת רבני אירופה, בהודעה משמחת: נשיא איחוד הקהילות בהולנד נועד עם מזכיר הממשלה ונוסחה הוצעת חוק שונה שאינה פוגעת בייצוא ובקביעת רגע המוות. על פי ההצעה החדשה תבוצע שחיטה כשרה בהולנד 'בהתאם לצרכים של הקהילה', וכך תימשך השחיטה גם לצרכי ייצוא, אשר הם צרכי הקהילה, כדי שתהיה כדאיות כלכלית. נמסר גם כי רגע מות הבהמה ייקבע על פי השוחט ולא על פי הווטרינר

לדברי הרב וולף – הצעת החוק החדשה צפויה להיות מאושרת בשני בתי הנבחרים.

תגיות:שחיטההולנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה