חדשות בארץ

האם אלאור אזריה ישוחרר מהמעצר הפתוח? ולהיכן פניו מועדות?

בעוד כשבועיים צפוי אזריה לסיים את שירותו הצבאי. הוא הגיש בקשה: "להשתחרר מהמעצר הפתוח בבסיס נחשונים"

אא

כשנה וארבעה חודשים לאחר שהחלה פרשיית אלאור אזריה, עם הריגת המחבל בחברון, הגיש אמש (רביעי) אזריה בקשה לבית הדין הצבאי לערעורים, בה הוא מביע את רצונו להשתחרר מהמעצר הפתוח בבסיס נחשונים כבר מה-20 לחודש הנוכחי (בעוד שבועיים). הדבר מהווה בעצם את מועד השחרור המקורי שלו מצה"ל. הבקשה תועבר גם לעיון התביעה הצבאית.

הבקשה לשחרור מותנית כמובן בכך שבית הדין הצבאי לערעורים לא יגיע עד אז להחלטה סופית בהתאם לערעור שהגישו שני הצדדים. מאחר  שכאמור, זהו יום השחרור המקורי של אזריה מצה"ל, יידרשו השופטים להחליט מה יעלה בגורלו אז.

יצוין כי אין אפשרות שהוא יישלח לכלא עד להכרעה הסופית בערעור, מאחר שיש פסיקה של בית הדין האוסרת זאת. בשל כך נותרות שתי אפשרויות בלבד – האחת היא לשחרר אותו לביתו עד להכרעה הסופית, והשנייה היא לשחררו למעצר בתנאים מגבילים בבית.

במידה ובית הדין אכן יאשר לאזריה להשתחרר לביתו, תהיה זו הפעם הראשונה מאז אירוע הירי בחברון, בה הוא יוכל לשוב לחיק משפחתו ולקיים שגרת חיים ללא הגבלות.

ייתכן כי בתביעה הצבאית יתנגדו למרות הכל לבקשה. במקרה שכך יהיה, יקבעו השופטים דיון בבית הדין שידון באופן ספציפי בנושא גורלו של אזריה עד לרגע בו יוכרע גזר הדין באופן סופי, מה שצפוי להיות במהלך החודש הבא.

תגיות:אזריהשחרורמעצרבסיס נחשונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה