ונשמרתם

ונשמרתם: איך הגיע בחור ישיבה לכלא הרוסי? ה’טעות’ שיכולה לקרות לכולם

יצחק יוסולבסקי מלייקווד שבניו ג'רזי, שבסך הכל קיבל 'מתנה' תמימה מחברו החייל. הוא לא תיאר לעצמו שהיא תיצור בעיות כה רבות, ותכניס אותו לכלא הרוסי בשל כך. השבוע הוא שוחרר אחרי מאמצי העסקנים מהמגזר, ומודה לבורא עולם: "נס גדול שהשתחררתי משם"

יצחק יוסולבסקי לאחר שחרורו (צילום מסך)יצחק יוסולבסקי לאחר שחרורו (צילום מסך)
אא

את התרחיש המאיים הזה אף אחד לא היה רוצה לחוות, בטח לא תלמיד ישיבה כיצחק יוסולבסקי מלייקווד שבניו ג'רזי, שבסך הכל קיבל 'מתנה' תמימה מחברו החייל.  

הכל התחיל כאשר יוסולבסקי ביקש לחזור לביתו לחופשת הפסח, לאחר שבילה את חודשי החורף באחת הישיבות בארץ. הוא הזמין טיסה לארה"ב שעוברת  דרך רוסיה, אך כבר בשדה התעופה שם - החלו הבעיות. בבדיקות שנעשו בכבודה שלו נמצאו מספר כדורי אקדח, אותם קיבל כמתנה מחברו המשרת בצה"ל. 

הכדורים מצאו את דרכם למזוודה היות ויוסולבסקי כלל לא שיער ש'מזכרת' קטנה מחברו החייל, עשויה לעורר סערות כלשהן. "זה היה מתוך היסח הדעת", דבריו. אלא שבנמל התעופה הרוסי, כוחות הביטחון חשבו אחרת, וכל הסבריו ותחנוניו נפלו על אוזניים ערלות. יוסולבסקי הובהל חיש קל לכלא המקומי, ושהה בין פושעים מסוכנים באמת. 

כשהתוודע המקרה להוריו, הפעילו הללו את כל עסקני הציבור שעמלו לילות כימים כדי להוציא את הבחור לחופשי, ולמרות הקשיים שנתקלו בהם - לאחרונה התרחש הבלתי יאומן, ויוסולבסקי שוחרר לחופשי על פי פסיקת בית המשפט המקומי. "זה נס גדול שאני כאן, ואני מודה לבורא עולם", אמר יוסולבסקי עת שחרורו, במעמד מרגש בנמל התעופה בלייקווד, שם המתינו לו בשירה וריקודים, עשרות חבריו ומכריו. 

תגיות:רוסיהטעותכלאישיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה