אמונה

כח האמונה: מדוע הם מוסרים לי אותה, אמורים להריץ אותה לניתוח לב!

עכשיו שאתה יודע שרק הוא יכול לעזור לך, אז אל תתייאש תפנה אליו ותתפלל, תשכנע אותו. חצי ממלאכתך כבר עשית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לזכות בילדים זו מתנת חינם מהשם, וגידול ילדים הוא ניסיון גדול. פנה אלי יהודי ובפיו שאלה, מה אעשה, וזיכה אותי הבורא יתברך בשלושה בנים בריאים אבל לאחרונה שלושתם אובחנו בבעיות של קשב וריכוז וכמעט בכל יום שולחים אחד מהם בחזרה הביתה עקב בעיות משמעת. עניתי לו בשאלה, האם אתה יודע שיש בורא לעולם? ענה לי הצדיק, כמובן. שאלתי שוב, אתה יודע שהוא בכבודו ובעצמו החליט שהילדים יהיו עם בעיות מסוימות? השיב לי, בוודאי. הוספתי לשאול, אתה יודע שהוא יכול לשנות את זה בכל רגע לטובה? דהיינו לשנות לילדים את מבנה המוח שלהם, השיב לי, בוודאי. אמרתי לו עכשיו שאתה יודע שרק הוא יכול לעזור לך, אז אל תתייאש תפנה אליו ותתפלל, תשכנע אותו. חצי ממלאכתך כבר עשית.

גם בענייני זיווגים ניסיון האמונה קשה מאוד. מפני שהדבר תלוי בהרבה פרטים. כגון, יופי, השכלה, כסף, משפחה טובה, מידות טובות ועוד. ולכל יהודי ויהודייה יש רשימה משלהם מה הם מחפשים. ואפילו אם מצאו כבר את מבוקשם עדיין הדבר תלוי בהסכמת הצד השני. בגיל צעיר זה נראה עדיין קל. אבל עם עברו כבר כמה שנים של חיפושים ואולי כמה אכזבות וסירובים של הצד השני, נכנסים ספקות בלב האדם, אולי לא מגיע לי בכלל להתחתן? אולי אין בכלל בן זוג כרצוני בעולם? ועוד כהנה ספקות רבות וכמובן שהתשובה לכולם. יש בורא לעולם. שבידו הכול ואין אישה בעולם שהבורא יתברך לא יכול לספק לה את הבעל שהיא רוצה. כמו כן גם לגבי הגבר שמעוניין באישה מסוימת, אין מעצור מהשם יתברך למלא את מבוקשו. כל שבידו לעשות הוא להאמין בבורא יתברך כמו שנאמר בחבקוק הנביא: "צדיק באמונתו יחיה".

 

אבא עשיר ואוהב, מאוד ישמח לדעת שבנו אהובו חושב עליו כל הזמן, ובכל בעיה שבנו נתקל בה מיד חושב עליו כפתרון לצרותיו, בזה מבין האב שהבן סומך עליו, כך גם רוצה השם יתברך שנחשוב עליו כל הזמן כמו שהעיד על עצמו דוד המלך שיוויתי השם לנגדי תמיד ועצם האמונה היא מצוות עשה מהתורה כמו שמביא הביאור הלכה בסימן א', ואם רק נשכיל לחשוב על השם יתברך כפתרון האמתי לכל בעיה אזי בזכות המחשבה יושיע אותנו הקב"ה מכל צרותנו.

אביא דוגמא נוספת לזה, לפני כשתיים עשרה שנה נתבשרנו שרעייתי מעוברת בתאומים. במהלך בדיקה שגרתית אמר לנו הרופא שלאחד העוברים יש מום קשה מאוד בלב ואין לו סיכוי לחיות, כך הייתה אבחנתו של אותו רופא, ושלח אותנו לבדיקה מקיפות. הגענו לבדיקות בבית חולים שהתבצעו ע"י שני פרופסורים בעלי שם עולמי בנושא. הם עברו על הבדיקות וצילומי האולטרסאונד ושניהם אמרו באופן חד משמעי שלעובר אין סיכוי לחיות "חמש דקות מחוץ לרחם" ולכן המסקנה שצריך להפילו חלילה. יצאנו משם אני ורעייתי בהרגשה קשה מאוד ובעיקר בקושי באמונה שהבורא יתברך יכול לפתור את הבעיה הקשה שנקלענו אליה.

חזרתי לבית המדרש ומיד פתחתי את הספר הנפלא "חובת הלבבות" בשער הביטחון והרגשתי איך שדבריו שם הם כמו מים קרים לנפש עייפה, לאט לאט הבנתי שיש בורא לעולם שבידו נפש כל חי וברצונו נותן חיים ואין שום מעצור בידו מלעזור ברגע אחד ולרפא את העובר, הבנתי שעיקר המאמצים שלי צריכים לפנות אליו יתברך בתפילה, בצדקה ובבדיקה מעמיקה במעשי, במה אני צריך להשתפר. וכך בכל אותו הזמן התחזקנו באמונה בבורא שיכול לפתור הכול. כמובן שפנינו גם לרבנים וצדיקים שיתפללו בעבורנו ובדקנו אני ורעיתי במה אנחנו צריכים להשתפר וכך עברו החודשים ללא שעשינו את המלצת הרופאים לגשת למרפאה בסיכון ולערוך בדיקות נוספות.

עד שנקבע תאריך לניתוח הקיסרי כשמתאמים עם חדר ניתוח לב שיהיה מוכן כדי להכניס מיד את התינוק לניתוח מידי ודחוף ולנסות להצילו ולהאריך את חייו במעט. בעודי עומד מחוץ לחדר הניתוח וקורא תהילים יצאה אליי אחת האחיות עם תינוקת בידיה ואומרת "מזל-טוב" זו בת, שברוך השם נולדה בריאה ושלימה, והמשיכה איתה לחדר תינוקות, התרגשתי מאוד אבל עיקר מחשבותיי היו עם התינוקת השנייה, והנה לאחר כמה דקות יוצאת אחות נוספת והתינוקת השנייה בידה והיא אומרת "מזל טוב" עוד בת, ואני עומד ומשתהה הרי הם אמורים להריץ אותה לחדר ניתוח לב ומדוע הם מוסרים לי אותה, לאחר בירור קצר הבנתי שהילדה נושמת בכוחות עצמה וכרגע אין צורך בניתוח, לקחתי את ביתי שדמעות זולגות על לחיי, כשמחשבה עיקרית עוברת במוחי, תודה לבורא יתברך ששומע את תפילותיי ולא עזב אותי גם ברגעים קשים כאלו, פשוט תודה.

במהלך השנים האחרונות, פעמים רבות נגשו אלי נשים מעוברות שבפיהם בקשה להתפלל על עוברים שהרופאים אומרים שיש סכנה בריאותית, מום קשה, תסמונת דאון ועוד דברים קשים אחרים, והמכנה המשותף לכולם היה הרגשת הביטחון שהרגשתי בעת שהתפללתי עליהן וסיפרתי להן על ביתי היקרה וגם אצלם אין מעצור מהבורא יתברך לרפאות את העוברים, ללא יוצא מן הכלל, ברגע אחד ממש, שהרי אני ראיתי את ישועתו בעיניים, או אז הבנתי שאין חוויה מחזקת יותר מאשר לראות בעצמך את ישועתו של הבורא. ברוך השם בכל המקרים שפנו אלי ויתרו ההורים על ההפלה שנתבקשו לעשות וזכו בילדים בריאים ושמחים. 

את הספר 'יגל לבי בישועתך' אפשר להשיג בחנויות המובחרות ובהידברות שופס.

תגיות:הרב יגאל כהןילדיםיגל לבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה