חדשות יהדות

מדהים: חילוני שהתעטף בטלית של אביו שנפטר - מצא סכום אסטרונומי בין קפליה

חילוני מרמת אביב שבמשך שנים ארוכות לא הניח תפילין – הרגיש צורך לעשות זאת שוב עם התפילין של אביו, דווקא לאחר מותו. או אז גילה בתוכם את ההפתעה המיוחדת שהמתינה לו – צ'ק מאביו ובו סכום אגדי שניתן לו בירושה

הצ’ק שמצא החילוני בתיק התפילין (צילום: באדיבות המצלם)הצ’ק שמצא החילוני בתיק התפילין (צילום: באדיבות המצלם)
אא

הכל התחיל במפגש אקראי במטוס, בין הרב מענדי הנדל, חסיד חב"ד מקראון הייטס שבניו יורק שהגיע לביקור בארץ, לבין אדם חילוני שישב ליד ילדיו, העונה לשם מיכאל ד. כשהנדל ראה כי הושיבו ישראלי ליד ילדיו, הציע לו לעבור לשבת לצדו כדי שהילדים לא יפריעו לו לנוח.

אלא שלתדהמתו הרבה, במקום לקבל את הצעתו – מיכאל ד. דווקא המשיך לשבת ליד ילדיו ובדרך אף עזר להם ושיחק איתם. כשראה כך, ניצל הנדל את הסיטואציה והחל לשוחח עמו, כדרכם של חסידי חב"ד רבים, על הנחת תפילין.

מיכאל נענה לאתגר על אף היותו חילוני, והשניים התיידדו והחליפו ביניהם את מספרי הטלפון, במטרה לשמור על קשר. כשנחת בארץ, מיכאל הגיע לבית חב"ד ברמת אביב ג' עם טלית ותפילין שהיו שייכים לאביו שנפטר, וביקש מהרב יהודה ליפש, מנהל המקום, שיעזור לו בהנחתן.

לא רק שהוא לא התנגד להנחת התפילין, הוא רצה מאוד להניח ואף ניסה ללמוד כיצד עושים זאת דרך סרטונים באינטרנט, אך ללא הועיל. כשביקש הרב ליפש ללמדו, העדיף מיכאל להתעטף בטלית של אביו ז"ל – אך כשפתח את נרתיק הטלית והתפילין – תדהמה אחזה בו וברב ליפש.

מתוך הנרתיק בצבצה מעטפה ששכבה בין קיפולי הטלית, וכשפתח מיכאל את המעטפה – גילה בתוכה שני צ'קים על סך 62,000 ₪ כל אחד – משנת 1995. "תראה מה זה", אמר מיכאל לרב ליפש. "אם הייתי מתחיל להניח תפילין מיד כשאבא נפטר, כבר אז היו לי 124,000 ₪. למה, למה הייתי צריך לחכות עד שאפגוש את שליח חב"ד על המטוס, שעורר אותי להניח תפילין? אם הייתי עושה את זה מזמן, הייתי מרוויח בגדול".

לדבריו, אביו נפטר בפתאומיות במהלך הנהיגה כתוצאה מדום לב, ואת הצ'קים הללו קיבל אביו מאנשים שהיו חייבים לו כספים. בראותו גודל הנס וההשגחה, החליט מיכאל לקבל על עצמו להניח תפילין מדי יום ביומו.

תגיות:טליתכסףחילוניירושהצ'ק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה