טורים אישיים - כללי

אהרן רזאל: זו הסיבה שהייתי באריזונה, אך לא ביקרתי ב’גראנד קניון’

אהרן רזאל מסביר מדוע ביקר באריזונה, אך ויתר על טיול ל'גראנד קניון' המפורסם, ומצטט את תשובתו הנפלאה של הרב אלישיב זצ"ל

  • כ"ה סיון התשע"ז
אהרן רזאלאהרן רזאל
אא

"לא בכל יום מקבל אני הזמנה לנגן במדינת אריזונה אשר בארה"ב", פותח האמן האהוב אהרן רזאל את טורו השבועי בעלון 'קרוב אליך'. "מששמעו ידידיי שאהיה במדינה בה נמצא ה'גראנד קניון', הלא הוא אחד מפלאי תבל, החלו מפצירים בי שאאריך בכמה ימים את שהותי ואראה את מעשי ה' הנפלאים.

"רבבות של תיירים באים במיוחד מכל קצווי תבל לחזות באותו שבר ארץ, שגודלו כגודל ארץ ישראל ועומקו וגובהו כשמים לרום. ואני הלא כבר אהיה שם באזור! ויש אומרים שאף מברכים בשם ומלכות בעת שרואים את אותו 'גראנד קניון'...", ממשיך רזאל בדבריו.

"אך כיוון שרציתי למעט את שהותי, לבי לא נענה בדבר. נזכרתי במעשה ברב אלישיב זצ"ל. בשעה שהגיע החזן יוסל'ה רוזנבלט לירושלים הקטנה, נהרו כל בית ישראל לשמוע את הטנור הגדול, אשר שמעו יצא בכל תבל. עברו על פני בית המדרש וראו את האברך הצעיר, יוסף שלום אלישיב, שוקד על תלמודו. אמרו לו: 'הרי אתה זוכה להגות בתורה הרבה בכל יום, והנה יש הזדמנות חד פעמית לשמוע את גדול בעלי המנגנים של עמנו! ושמא שוב לא תחזור הזדמנות כזאת?'", נזכר רזאל בסיפור המקסים על גדול הדור.

"ענה להם הרב אלישיב: 'אדרבה! עבורי זאת גם הזדמנות חד פעמית. וכי מתי תהיה לי עוד אפשרות ללמוד תורה בזמן שיכולתי לשמוע את יוסל'ה רוזנבלט?!...'", המשיך רזאל בדבריו, והסביר את החלטתו לשוב ארצה בלי לבקר ב'גראנד קניון'.

"חזרתי לארץ. כמה שבועות לאחר מכן נסענו לטייל בנגב. עלינו בבקעה ובהר, עד ים סוף הגענו. אדם שפגשנו הציע לנו ללכת ל'קניון האדום' וכך עשינו. נפעמנו מיופיה ומקדושתה. נחלים ומעיינות יוצאים בבקעה ובהר. היה זה פלא בעיניי כיצד לא זכיתי עד היום למראות נפלאים כאלה", ממשיך רזאל. "וידעתי בלבי. משום שויתרתי על אותו 'גראנד קניון', נפתחו לפניי מראות ארץ ישראל".

"שם, באריזונה, סיפר לי רב הקהילה, הרב פנחס אלוש על בני משפחתו שבאו לבקרו, וכמובן שנסעו ל'גראנד קניון'. משחזרו לארץ, אמר להם אב המשפחה שהם הולכים למכתש רמון. הגיעו ונעמדו על הצוק. פתח האבא ואמר: 'באנו לבקש ממך סליחה. סליחה שכל כך מיהרנו לחזות בפלאי הניכר, עוד לפני שהכרנו את יופייך. יפי ארצנו הקדושה", מוסיף רזאל לספר.

"בעודי מטפס ויוצא מהנחל, נזכרתי באותו מעשה", ממשיך האמן בדבריו הכנים. "נעמדתי מעל הקניון שלמרגלותיי ואמרתי ת ו ד ה ! תודה לך, ה', על ארץ אהובה. טובים היו לי כמה ימים בירושלים, מאשר לחזות בגראנד קניון אשר בניכר".

מסיים רזאל את דבריו בתפילה: "ולוואי ונרגיש ולו במקצת את הזכות שזכינו לדור בארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה עד אחרית שנה".

בתוכנית "בכיוון אחר" מקיים העיתונאי דודו כהן שיחות עומק עם אנשים שביצעו שינוי משמעותי בחייהם. צפו בשיחתם המרתקת של דודו כהן עם האמן אהרן רזאל:

תגיות:אהרן רזאלגראנד קניון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה