בריאות ותזונה

מתי כדאי לשתות את הקפה הראשון של הבוקר? מומחי תזונה בהמלצה מיוחדת

בתור אוהבי קפה, סביר להניח ששמעתם עצות מעצות רבות על איך צריך לשתות אותו, כמה למה ומתי. אולם מעטות הן ההמלצות שעשרות דיאטנים ותזונאים חתומים עליהן, כמו המלצה זו שלפניכם – שצוות שלם של דיאטנים, תזונאים ואף רופאים מסידני שבאוסטרליה, חתומים עליה

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בתור אוהבי קפה, סביר להניח ששמעתם עצות מעצות רבות על איך צריך לשתות אותו, כמה למה ומתי. אולם מעטות הן ההמלצות שעשרות דיאטנים ותזונאים חתומים עליהן, כמו המלצה זו שלפניכם – שצוות שלם של דיאטנים, תזונאים ואף רופאים מסידני שבאוסטרליה, חתומים עליה.

אחרי אינספור מחקרים שביצע, הגיע צוות המחקר למסקנה חד משמעית על פיה כדאי לכם לדחות את כוס הקפה הראשונה של הבוקר (ואין זה משנה מאיזה סוג) לשעיים-שלוש שעות מרגע היקיצה. "כשאנחנו מתעוררים בבוקר, רמות הקורטיזול שלנו נמצאות בשיאן", מסבירה לינדזי כהן, אחת מצוות החוקרים.

הקורטיזול, למי שלא יודע, הוא הורמון שמשפיע ביותר על קצב חילוף החומרים בגופנו, והקפאין בעצם מגביר את ייצורו בצורה משמעותית. "בשל כך, אם אנחנו שותים קפה ברגע שאנחנו מתעוררים בבוקר, זה גורם לירידה בתפקוד הקורטיזול בגוף, ואז אנחנו יוצרים תלות בקפאין כדי להתעורר במקום שהגוף יתעורר בעזרת הקורטיזול, באופן הטבעי", מסבירה כהן.

מה קורה כשדוחים את הקפה לשעתיים מאוחר יותר מרגע היקיצה? "רמת הקורטיזול תישאר כמות שהיא אמורה להיות בשעה זו של הבוקר, והוא זה שיניע את גופנו ויעזור לחילוף החומרים. אני יודעת שיש אנשים ששותים קפה גם בערב, אבל ההמלצה שלי היא לשתות את כוס הקפה האחרונה של היום – כשש שעות לפני שהולכים לישון".

 

תגיות:בוקרקפהתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה