חדשות מדע וטכנולוגיה

חוקרים ישראלים: "גילינו מוטציה שמי שנושא אותה בגופו - יזכה לעשור חיים נוסף"

במסגרת מחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה, טוענים כעת חוקרים כי מצאו מוטציה בגן של הורמון גדילה – שמי שנושא אותה בגופו זוכה לחיות כעשר שנים נוספות, יותר מגברים אחרים. בזכות הגילוי, שוקדים כעת החוקרים על פיתוח תרופה מאריכת חיים בקרב אוכלוסיית הגברים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במסגרת מחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה, טוענים כעת חוקרים כי מצאו מוטציה בגן של הורמון גדילה – שמי שנושא אותה בגופו זוכה לחיות כעשר שנים נוספות, יותר מגברים אחרים. בזכות הגילוי, שוקדים כעת החוקרים על פיתוח תרופה מאריכת חיים בקרב אוכלוסיית הגברים.

אם עד עכשיו לא ידעתם שאריכות חיים תלויה בעיקר בגנים שלכם, כעת יש לכך אסמכתא מדעית: חוקרים מאוניברסיטת חיפה גילו מוטציה בגן של הורמון גדילה – שגבר שנושא אותה בגופו, זוכה בזכותה לעשר שנים (!) נוספות של חיים.

פרופ' גיל עצמון, מוביל המחקר וראש המעבדה לגנטיקה ואפיגנטיקה של אריכות ימים באוניברסיטת חיפה, מסביר כי בעבר ידעו שפגיעה במסלולים גנטיים שקשורים להורמון גדילה, קשורה גם לאריכות ימים. "כעת מצאנו מוטציה ספציפית שהימצאות או העדר שלה, קשורים לכך ישירות", הוא מסביר בראיון ל'ynet'.

מחקרים קודמים שביצעו פרופ' עצמון ועמיתיו מצאו ששיבושים במסלולים הביולוגיים של הורמון הגדילה והורמון IGF-1 – דווקא תורמים לאדם ש'סובל' מהתופעה, בכך שהוא זוכה לאריכות ימים. השוני הוא בכך שלפני כן טרם נמצאה ההוכחה לכך שהמוטציה הזו נמצאת בגוף האדם, וה'פגיעה' באותם מסלולים נעשתה במעבדה באופן מלאכותי. "המחקר הנוכחי מבהיר לנו היטב את הקשר שבין תפקוד הורמוני הגדילה ואריכות ימים", מסביר פרופ' עצמון. "כעת המטרה שלנו היא להבין עד תום את המכניזם של המוטציה שמצאנו בכדי להביא לביטוי, כך שנאפשר אריכות ימים תוך שמירה על איכותם", סיכם.

לאור הגילוי החדשני והמפתיע, מתעתדים כעת החוקרים לשקוד על טיפול או תרופה שיהפוך את המוטציה הגנטית לסיוע אמיתי בהארכת חיים.

תגיות:חדשותמדעמוטציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה