שבת

אל תחמיצו: הסגולה המובטחת ללומד הלכות שבת - ברכה לכל ימות השבוע

שבת היא מקור הברכה לששת ימות השבוע. המקפיד על לימוד הלכות שבת זוכה לשפע בכל התחומים. 8 ציטוטים אודות חשיבות לימוד הלכות שבת

  • כ"א סיון התשע"ז
אא

1. בילקוט שמעוני תחילת פרשת ויקהל מובאים דברי הקדוש ברוך הוא למשה: "עשה לך קהילות גדולות ודרוש לפניהם ברבים הלכות שבת".

2. כתב רבינו החפץ חיים בהקדמתו למשנה ברורה הלכות שבת: ראוי ונכון לכל ירא וחרד לדבר ד' לכונן חבורות ללמוד הלכות שבת כדי שלא יכשלו בם,

3. החשיבות הגדולה בשמירת שבת כהלכה, נובעת ממרכזיותה של השבת באמונה הישראלית. השבת היא שורש האמונה, שהקב"ה ברא את העולם יש מאין בששה ימים, והוא אדון על הכל ואנחנו עבדיו. לפיכך השוו חז"ל בין מחללי שבתות לעובדי עבודה זרה, ובמדרש אמרו ששקולה שמירת שבת כנגד כל המצוות, ולהיפך, חילול שבת כנגד כל העבירות. ממילא חובה גמורה ללמוד הלכות שבת, לחזור עליהן ולהכירן היטב

4. רבי יהונתן אייבשיץ בספרו "יערות דבש" מסביר מדוע חובה ללמוד הלכות שבת: "כי אי אפשר כלל במציאות שיינצל מאיסור שבת אם לא ילמד כל הדינים על בורים היטב היטב".

5. וכתב ב"ספר חסידים" (מובא ב"פלא יועץ" ערך שבת) שכמו שאמרו שואלין ודורשין בהלכות הפסח כך יש חיוב על כל אדם לדרוש ולתור ולדעת הלכות שבת ולעבר עליהם לפחות פעם אחת בשנה.

6. הקיצור שולחן ערוך כתב אודות חשיבותה של שבת ושמירת הלכותיה: "שבת קודש היא האות הגדול והברית, שנתן לנו הקדוש ברוך הוא לדעת כי בששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ וכל אשר בהם ושבת ביום השביעית, והוא יסוד האמונה, ואמרו רבותינו זכרונם לברכה: 'שקולה שבת ככל המצות', 'כל המשמר את השבת כהלכתו כאלו מקיים כל התורה כולה, וכל המחלל את השבת כאלו כפר בכל התורה כולה', וכן הוא אומר בעזרא: 'ועל הר סיני ירדת ותתן לעמך תורה ומצות, ואת שבת קדשך הודעת להם'".

7. כמו שכתוב בגמרא: כל המשמר שבת כהלכתו, אפילו חטא כדור אנוש מוחלין לו, שנאמר (ישעיה נו,ב): "אשרי אנוש יעשה זאת ובן אדם יחזיק בה שומר שבת מחללו ושומר ידו מעשות כל רע". אל תקרי מחללו אלא מחול לו. ואין אדם יכול לשמור שבת כהלכתו בלי ללמוד הלכות שבת ולחזור עליהן תמיד, כדי שידע האסור והמותר.

8. בחור שלח איגרת לחזון איש, ובה התלונן על כך שהוא מתמודד עם ניסיונות קשים מאוד בעבודת ה'. כתב לו החזון איש, שהעצה לזה היא לקבוע סדר קבוע ללימוד הלכות שבת, כי הזוהר הקדוש כותב ש'מיניה מתברכין כל שיתא יומין', ומי ששומר שבת כהלכתה, יש לו ברכה מיוחדת גם לשאר ימות השבוע שבהן הוא ינהג כהלכה בכל עניין ועניין.

הבן שנפטר התגלה בחלום: "אתם לא יודעים כמה שבת נחשבת בעולם הבא" - לחצו כאן.

ללימוד הלכות שבת עם הרב זמיר כהן, לחצו כאן.

תגיות:הלכות שבתלימוד הלכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה