כתבות מגזין

הבן שנפטר התגלה בחלום: "אתם לא יודעים כמה שבת נחשבת בעולם הבא"

משה סיגדון הקים את ארגון 'שמחת משה רבנו' ופועל לעודד לימוד הלכות שבת שיאפשר שמירת שבת כהלכתה. הפעילות, לעילוי נשמת בנו, הביאה לחלום מרגש בו סיפר הבן על התועלת שזכה לה בעולם הבא בזכות השבת

  • ח' תשרי התשע"ו
אא

למשה סיגדון, מקים ארגון 'שמחת משה רבנו', יש קשר אמיץ לשבת, קשר של דם.

ערב שבת אחד, הוא מספר, הוא ראה שוטר ועובדת סוציאלית צועדים בשביל המוביל אל ביתו. ליבו של סיגדון ניבא לו: הם מגיעים עם בשורות רעות על בנו בן העשרים וארבע, יוסף. זמן כניסת שבת היה קרוב, וסיגדון, שכל חייו אהב את השבת בכל ליבו, שם לב לשעה המאוחרת גם בעיצומה של סערת הרגשות שפקדה אותו.

"ירדתי לקראתם, ואמרתי לשוטר: 'אחי, אתה מגיע בשביל יוסף?' הוא אמר שכן. אמרתי לו: תראה, עוד שעתיים שבת. תגיד לי אם אני צריך ללכת לבית החולים או לארגן לוויה".

השוטר ענה לו במשפט אחד: "ברוך דיין האמת".

משה סיגדון, משה-מוקיר-שבת, ארגן את הלווית בנו בשעתיים שנותרו עד הדלקת נרות. עם שקיעת החמה כבר הייתה המשפחה חזרה בבית, אחרי שקברו את הבן והאח האהוב.

"אספתי את הילדים ואמרתי: 'אם אתם רוצים לבכות – זכותכם, זה אח שלכם. אבל אם אתם רוצים לעשות משהו טוב לעילוי נשמתו, כפי שהבטחתי לו ליד הקבר, בואו איתי לשולחן שבת כמו שצריך, עם זמירות ועם מאכלי השבת", אומר סיגדון. המשפחה נענתה, ושולחן השבת נערך כסדרו. "אנשים חשבו שלקחתי כדורים או קיבלתי זריקה. אבל לא, זה הכל כוחה של השבת שעזר לי להתגבר".

משה סיגדוןמשה סיגדון

סיגדון לא הסתפק בשמירת שבת בעצמו למרות האבל, אלא החליט לפעול למען שמירת שבת כהלכתה בכל הארץ. "קיבלתי דיסק מהרב זמיר כהן על הלכות שבת – 18 שעות של הלכות! נסעתי בכל הארץ והקשבתי לו, והוא ממשיך, וממשיך...איך אנחנו יכולים לשמור שבת כמו שהקב"ה רוצה מאיתנו אם אנחנו לא יודעים הלכות שבת כמו שצריך? עם ישראל צריך לדאוג לעניין הזה".

כדי לקדם ידע בהלכות שבת, סיגדון ייסד את 'שמחת משה רבנו', ארגון הפועל ללימוד הלכות שבת בבתי ספר. "יש לנו בערך 270 בתי ספר מכל גווני הציבור שומר המצוות שמשתתפים בתכנית.  התכנית מיועדת לתלמידי כיתות ה' ו' שמקבלים חוברת הלכות שבת שאנחנו מוציאים, ונבחנים עליה. המצטיינים מגיעים למבחן פומבי ארצי בבנייני האומה. הרבה רבנים חשובים נוכחים במבחנים הללו הרב עובדיה יוסף זצ"ל הגיע למבחן הפומבי אפילו בשנתיים האחרונות של חייו, כשכבר היה חלש מאד".

270 בתי הספר שנבחנים על הלכות שבת הם רק קצה הקרחון מבחינתו של סיגדון, שעושה מאמצים אדירים לגייס מתנדבים שיוסיפו בתי ספר לפעילות. "כל מה שמתנדב צריך זה ללכת להיפגש עם מנהל בית הספר, ולשכנע אותו להכניס את תכנית הלכות השבת לבית הספר שלו. כך משיגים הוא משיג השפעה ישירה על שמירת השבת במאות בתים בישראל. מי שבאמת רוצה לפעול 'למען שמו באהבה' – אני מאד רוצה לראות אותו בין המתנדבים שלנו".

"חכמינו לימדו אותנו ששמירת שבת מקרבת את הגאולה. זה ברור אם כך שחובת השעה של כל רב בישראל לחזק את שמירת השבת במקומו, ולשכנע את המוסדות הנשמעים לו ללמד הלכות שבת את בני כל הגילים. גם להורים יש חובה כלפי הילדים: לדאוג שהם ילמדו הלכות שבת ולבקש מהנהלות בתי הספר שלהם שתהיה תכנית מסודרת של לימוד הלכות שבת".

סיגדון היה ילד במעברות, וכבר משם הוא זוכר את קדושת השבת מותירה עליו רושם גדול. "שבת תמיד היתה יקרה לי מאד. השם ניסה אותי בשמירת שבת כשלקח לי ילד בערב שבת. אבל כוחה של שבת – אנשים לא יודעים כמה הוא עצום. ביתי הקטנה ראתה בחלום את יוסף ז"ל שכולו זוהר. היא שאלה אותו אם מה שפעלנו למען השבת באמת עזר לו, והוא אמר לה: 'אתם בעולם שלכם לא יודעים עד כמה שבת נחשבת בעולם הבא. כל ההיכלות פתוחים לפני בזכות מה שעשיתם'..."

"שבת היא אוצר שצריך לדעת לשמור עליו. אבל בלי לדעת הלכות שבת, אי אפשר לשמור שבת כמו שצריך. יהודים טורחים, סוחבים בעגלה בשר ודגים ואבטיח לכבוד שבת, ואת הלכות שבת לעיתים שוכחים. לא חבל? בואו נלמד את ההלכות הללו ונשמח את בורא העולם".

מי שמעוניין להתנדב בארגון 'שמחת משה רבנו' מתבקש לשלוח פקס למספר: 04-6708082

תגיות:זיכוי הרביםמשה סיגדוןשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה