חדשות בעולם

מחקר חדש: פגים אינם בעלי סיכון מוגבר לפגיעה קוגניטיבית

מחקר מפתיע שמתפרסם בימים אלו מוכיח כי פגים שנולדו בשבועות מוקדמים להיריון, אינם בעלי סיכון גבוה לפתח פגיעות קוגניטיביות. חלקם אפילו מחוננים

(אילוסטרציה: פלאש 90)(אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

תמיד ידעתם שפגים מצויים בסיכון מוגבר לפגיעות קוגניטיביות שונות? כך אכן נטען בעבר, אולם לאחרונה פורסם מחקר רחב היקף שמציג נתונים מפתיעים ושונים לגמרי.

על המחקר אחראים חוקרים מאוניברסיטת נורת'ווסטרן. הללו בחנו מאות אלפי פגים והגיעו למסקנות שפורסמו בגיליון האחרון של כתב העת  JAMA Pediatrics. במסגרת המחקר נבדקו רמות התפקוד מבחינה לימודית של 1.3 מיליון ילדים שנולדו בפלורידה בשבועות 23 עד 41 להריון. החוקרים חשפו כי הילדים שנולדו בין השבוע ה-23 ל-24 להריון, היו בעלי תפקודים קוגניטיביים תקינים בהמשך חייהם, ואף יותר מכך – 1.8% מהם אובחנו אפילו כמחוננים.

עם זאת, החוקרים ציינו כי הדברים אינם עומדים בסתירה לכך שפגים שנולדים בשבועות כה מוקדמים של ההיריון הם בעלי סיכויי הישרדות נמוכים. "אולם", הם הדגישו, "לאחר שהם שרדו, מסתבר שהם אינם נמצאים בסיכון מוגבר לבעיות בהתפתחות המוחית, ונמצא כי רובם המוחלט הגיעו להישגים זהים לשל בני גילם, ואפילו יותר מכך".

עם זאת, החוקרים הדגישו כי הם אינם יודעים בוודאות מה הוביל להצטיינות הפגים בלימודיהם, שכן ייתכן כי דווקא מאחר שהם נחשבו לילדים בסיכון, השקיעו בהם הוריהם יותר מן הרגיל. כמו כן, ייתכן גם שהמטען התורשתי תרם לכך.

תגיות:פגיםמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה