חדשות בארץ

3 שנים לאחר מחדל חטיפת הנערים: איכון אוטומטי של שיחות למוקד 100

אושר בקריאה ראשונה: משטרת ישראל תקבל מחברות הסלולר את נתוני המיקום של מתקשר מטלפון נייד – עם קבלת קריאת המצוקה

  • י"ט סיון התשע"ז
השר גלעד ארדן (צילום: פלאש 90)השר גלעד ארדן (צילום: פלאש 90)
אא

הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לאיכון אוטומטי של שיחות חירום למוקד 100.

הצעת החוק תאפשר למוקד 100 של משטרת ישראל, לקבל באופן אוטומטי את נתוני המיקום של המתקשר מטלפון נייד למוקד החירום, מבלי לבזבז זמן יקר בניסיון לברר את מיקום המתקשר הזקוק לעזרה.

הצעת החוק של השר ארדן מגיעה לכנסת שלוש שנים לאחר מחדל המוקד בפרשת שלושת הנערים החטופים ביוני 2014. כזכור, באירוע החטיפה של שלושת הנערים גיל עד שער, יעקב פרנקל ואיל יפרח הי"ד, הצליח שער לצלצל מרכב החוטפים למוקד 100 של משטרת מחוז שי, אך השיחה נותקה והטיפול בה היה לקוי.

הצעת החוק החדשה עשויה להציל חיי אדם ולמנוע נזקי רכוש, כיוון שמיד עם קבלת השיחה, תקבל המשטרה את נתוני מיקום של המתקשר אל מוקד החירום באופן אוטומטי, היישר מחברות הסלולר, באופן שיאפשר לכוחות החירום לאתר את הפונה ולהגיע אליו בזמן קצר יותר, ובנוסף גם לצמצם את טווחי הגעתם של גופי הרפואה וההצלה.

חשוב להבין כי רוב הפניות במצבי חירום נעשות באמצעות טלפון נייד, כאשר הפונה נמצא פעמים רבות במצב מצוקה, לחץ רב ולעיתים אף סכנת חיים. במקרים רבים, המתקשר מתקשה למסור נתוני מיקום מדויקים.

השר ארדן מסר כי "זמן התגובה של המשטרה הוא עניין של חיים ומוות. איכון של השיחות הנכנסות למוקד 100 יאפשר למשטרה לפעול בצורה מהירה יותר ובכך לשפר את המענה הניתן לאזרחים הנמצאים במצוקה". 

תגיות:חטיפת הנעריםמוקד 100משטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה