שידוכים וחיפוש זוגיות

בחור שעובד: למה את מוותרת מראש על נאמנות מוחלטת?

כשמציעים לי בחור עובד, ולא מבינים למה אני מסרבת בעדינות, אני מבינה שוויתרנו, שהרמנו ידיים מראש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בואו נשים את העולם הבא רגע בצד. נניח שגן עדן וגיהינום לא רלוונטיים עבורנו, נניח. בואו נתמקד רק בעולם הזה שלכם. נצא מנקודת הנחה שאין עברות ומצוות.

מה שאני אומרת לכם עכשיו לא נובע מפאנטיות או קיצוניות. אני בחורה עם ראש פתוח, אבל בנושא הזה אין אצלי פשרות. לא בגלל העולם הבא שלי, רק מפני שאכפת לי מהעולם הזה.

הרבה דיונים נסובים פה סביב בעל עובד או לומד, מה נקרא להתפשר, למה קוראים בררנות. יש שמצדדים ביראת שמיים ומידות טובות ויש שחושבים שרק בעל שתורתו אומנותו יכול לבוא בחשבון.

האמת הרבה יותר עמוקה. צריך לנסות ולרדת לשורש העניין. אין בעיה עם זה שהבעל עובד. תמיד היה בעם ישראל שבט לוי שהקדיש עצמו לעבודת האלוקים, והיו שאר השבטים. יששכר וזבולון היו אחים אוהבים גם כשאחד מהם היה "חמור גרם" והקדיש עצמו ללימוד תורה, בעוד שזבולון היה "לחוף ימים ישכון", עסק בעבודה ועזר לפרנס את אחיו. ולא, אף אחד מהם לא הרגיש עליונות על אחיו.

גם הסבים שלנו היו אנשי כפיים שעמלו לפרנסתם. והם היו אנשי ה', צדיקים תמימים מהזן שלא מצוי היום. אז איפה בכל זאת הבעיה?

פעם בשביל לעבוד היה צורך בהרבה כלים, חוץ מכלי משחית אחד – האינטרנט. היו רבנים חלבנים, מקובלים סנדלרים, ועגלונים שהתפללו אגב שימון הגלגל.

מי שיוצא לעבוד היום, נדרש ברוב המקרים להיות מחובר לכלי ההרסני הזה. ואל תגידו לי עכשיו שיש טלפונים מוגנים ומסוננים. את לא היית נותנת לילד שלך רעל מסונן, נכון? בטלפון מוגן יש וואצפ, ויש סרטונים שנצפות בהם נשים, לא תמיד באופן הראוי ביותר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

ואני שואלת אותך. איך את מוכנה לוותר מראש על נאמנות מוחלטת? למה את נכנעת מלכתחילה? לא אכפת לך שיש לו אפשרות להתכתב עם עוד נשים חוץ ממך? לראות אחרות? ולא, אני לא קיצונית, מבטיחה לכן.

יש לי חברות מכל גווני הקשת. מעולם לא עסקתי בהטפות. אבל כשמציעים לי בחור עובד, ולא מבינים למה אני מסרבת בעדינות, אני מבינה שוויתרנו. שהרמנו ידיים מראש. שהנאמנות אצלנו היא מושג ערטילאי וחיוור.

לא אכפת לי שבעלי יעבוד אחרי החתונה, אני אפילו רוצה. אבל בעבודה תורנית. כי רק התורה יכולה לתת לי אהבה, שלווה ומנוחת הנפש. (אני אישית עובדת עם מחשב שחסום בחסימה הרמטית, מה שאומר שאין תמונות נשים כלל ושום תוכן בלתי ראוי. האתרים היחידים שנפתחים לי הם הידברות וויקיפדיה... (כמעט). זה שונה בתכלית השינוי מטלפון, מוגן ככל שיהיה, עם אפשרות לשוחח עם כל המי ומי ובלי מאמץ ניתן להחליף את הסים ולצלול למעמקי התהום).

לא קל לי עם זה. ממש לא. אני בן אדם סקרן, שוחר ידע עם ראש פתוח. מאד לא מצומצמת. אבל אם המחיר זה לחלוק את הזוגיות העתידית שלי עם עוד כמה – אז אני ממש לא מוכנה.

הערה חשובה: אין במאמר הזה משום הבעת דעה תורנית כלשהי. כל אחד ישאל את דעת רבותיו. יש הרבה אנשים עובדים נקיי לב וטהורים, שמשתמשים בטלפונים חסומים בחסימה הרמטית, ולאעליהם הכתוב מדבר. האמת שהמאמר לא מדבר על אף אחד באופן נקודתי. יכולים להיות אנשים שיושבים בכולל עם מידות מושחתות, ויכולים להיות אנשים עובדים יראי שמיים בתכלית וצדיקים. בפרט שהיום עול הפרנסה קשה מאד, ולא כל אחד יכול לשבת וללמוד. מטרת המילים היא רק לעורר כל אחד לשיח פנימי עם עצמו, לחשיבה על המקום הנוכחי בו הוא נמצא ולאן הוא מוביל את זה הלאה.

תגיות:עבודהזוגיותשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה