חדשות בעולם

ארה"ב: קבוצת מדענים תתאגד השנה בניסיון להחזיר לחיים, אנשים שהוכרזו כמתים

קבוצת מדענים תתאגד השנה יחדיו, לא פחות ולא יותר – לצורך מבחנים ראשונים מסוגם שייערכו על מתים, בניסיון לראות האם ניתן להחזיר אותם לחיים. "באמצעות המחקר שלנו נוכל לקבל תובנות ייחודיות למצב של מוות מוחי אנושי, שיעזרו לנו להתפתח טיפולית בעתיד, בכל מה שקשור להפרעות חמורות אחרות של התודעה, כגון תרדמת"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קבוצת מדענים תתאגד השנה יחדיו, לא פחות ולא יותר – לצורך מבחנים ראשונים מסוגם שייערכו על מתים, בניסיון לראות האם ניתן להחזיר אותם לחיים.

את הניסוי פורץ הדרך מפרסם היום ה'דיילי מייל', ובמסגרתו יגייס מומחה הודי בשם ד"ר הימאנסו בנסאל – 20 חולים שהוכרזו כמתים כתוצאה מפגיעה מוחית טראומטית. הבדיקות שיבוצעו על המתים, ינסו לראות האם ניתן להחזיר לחיים חלקים ממערכת העצבים שלהם.

המדענים ישתמשו לצורך כך בטיפולים שיכללו הזרקת תאי גזע ופפטידים (תערובת כימית של חומצות אמינו) למוח, וכן ישלבו טכניקות של גירוי עצבי באמצעות לייזר, הדמיות מוחיות ועוד.

ד"ר איירה פסטור, אחד ממובילי המחקר, אמר ל'טלגרף' כי "קיבלנו אישור ל-20 המועמדים הראשונים שלנו, ואנו מקווים להתחיל לגייס מטופלים נוספים בעתיד. אנו מקווים לראות תוצאות בתוך חודשיים עד שלושה חודשים".

 

"הפעילות החשמלית וזרימת הדם – נמשכים גם לאחר מותם של תאי המוח"

הרעיון שעומד מאחורי המחקר ההזוי הזה לקוח לדברי המומחים מעולם החי, שבו יצורים כמו סלמנדרה יכולים לגדל מחדש את הגפיים שלהם. לדברי ד"ר בנסאל, ניסיונות זהים שנעשו בעבר עם שני חולים באירופה, נחלו הצלחה. "הם אמנם עדיין במצב של מודעות מינימלית, אבל מי יודע? הם עשויים לצאת יום אחד מהמצב שלהם ולהפוך לבעלי חיים אנושיים ומודעים", אמר.

מוות נגרם כאשר תפקודי גזע המוח של האדם פוסקים, והוא מאבד לחלוטין את ההכרה ואת היכולת לנשום. מחקרים אחרים שנעשו בתחום לאחרונה, הראו שהפעילות החשמלית וזרימת הדם – נמשכים גם לאחר מותם של תאי המוח, אלא פשוט לא מאפשרים לכל הגוף לתפקד כמקשה אחת.

"באמצעות המחקר שלנו נוכל לקבל תובנות ייחודיות למצב של מוות מוחי אנושי, שיעזרו לנו להתפתח טיפולית בעתיד, בכל מה שקשור להפרעות חמורות אחרות של התודעה, כגון תרדמת", אמר ד"ר סרגיי פייליאן, מייסדר מכון המחקר BioQark, ואחד ממשתתפי הניסוי. "בצורה כזו אולי אף נוכל לצמצם למינימום מגוון מחלות ניווניות כגון אלצהיימר ופרקינסון", סיכם.

תגיות:חייםרפואהמתיםחיים שלאחר המוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה