חדשות בארץ

המהפכה של משרד הבריאות: תגידו שלום לבורקס

במשרד הבריאות הודיעו כי מוצרים המכילים שומן טראנס ייאסרו לשימוש בישראל, ואילו מוצרים עם ממתיקים מלאכותיים לא יקבלו תו תקן בריאותי

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

"אנחנו מגדלים דור של אוביסים – אנשים שלוקים בהשמנת יתר חולנית", כך אמר היום (שני) משה בר סימן-טוב, מנכ"ל משרד הבריאות. "אלו אנשים שלא יוכלו להשתלב בעבודה ובצבא. אם לא נשנה מיד את הרגלי צריכת המזון, נשמיד את הערך הכלכלי של ישראל".

את הדברים ציין המנכ"ל בפתח הודעתו על כך שמוצרים המכילים שומן טראנס ייאסרו לשימוש בישראל, ואילו מוצרים שמכילים ממתיקים מלאכותיים, לא יקבלו תו תקן בריאותי.  הדברים נאמרו במסגרת דיון של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, כחלק מתכנית משרד הבריאות לסמן מוצרים בריאים בסימון ירוק, ומזיקים בסימון אדום. סימון, שלדבריו של המנכ"ל יבלוט לגמרי על האריזה, והצרכן יבחין בו מיד כשיסתכל לעבר המוצר.

הממונה על חוקיות הייבוא במשרד הכלכלה העיר כי סימון במדבקות עלול לייקר כל מוצר ב-10-40 אגורות, אך המנכ"ל הגיב: "זה קשקוש, תמצאו תירוצים אחרים. אנחנו המשרד שעושה הכי הרבה למניעת יוקר המחיה".

הערה נוספת נשמעה מפיו של יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, שהציע לנקוט בצעדים נוספים, מלבד סימון המוצרים. הוא הבהיר: "ראינו שהאזהרות על חפיסות הסיגריות אינן מרתיעות משימוש", ויחד עם זאת, הוא ביקש שהסימון יהיה פשוט ככל הניתן, שיהיה ניתן להבנה לכל אחד ואחד.

דעות נוספות בוועדה היו נחרצות יותר. היו כאלו שטענו שיש לאסור לחלוטין את ייצור המוצרים המסוכנים. לטענתם, אין שום סיבה להיות נחמדים לתעשיינים ולאפשר להם לייצר מוצרי מזון מסוכנים. לעת עתה, אמר בר סימן-טוב כי יהיה ניתן להמשיך לשווק את אותם מוצרים, אך הדגיש: "אנו מצפים מאנשים שיצרכו מוצרים בעלי סימון אדום במידה ובאופן מוגבל. לא נאסור לגמרי את השיווק והצריכה של המוצרים האלו".

תגיות:משרד הבריאותסימון מוצריםשומן טראנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה