חדשות בארץ

האם הרשות הפלסטינית הפסיקה את תשלומי המשכורות למחבלים?

עשרות מהאסירים לשעבר לא קיבלו את משכורתם החודשית מהרשות הפלסטינית. הדבר עורר זעם רב בקרב האסירים, החוששים שזהו בשל לחץ שהפעיל טראמפ על אבו מאזן

  • י"א סיון התשע"ז
אבו מאבן וטראמפ (צילום: פלאש 90)אבו מאבן וטראמפ (צילום: פלאש 90)
אא

הרשות הפלסטינית עצרה את העברת המשכורות למחבלים ששוחררו ב'עסקת שליט' וגורשו לעזה. בין המחבלים, גם אנשי הפתח', תנועתו של אבו מאזן, ואנשי החמאס. שערות מחבלים, הרגילים לקבל בתחילת כל חודש את 'משכורתם', עדיין לא קיבלו אותה.

לפי עבד אל-רחמן שדיד, מנהל השדולה של אסירי חמאס בעזה, עשרות מהאסירים לשעבר לא קיבלו את התשלום על חודש יוני. עדיין לא ברור אם העברת הכספים נעצרה אליהם באופן קבוע או חד פעמי. לדבריו, "האסירים הלכו היום לבנק, ומצאו שהמשכורות לא נכנסו לחשבונותיהם. אנו ממתינים לשמוע מהבנק מחר באופן רשמי, בשביל לראות אם המשכורת הופסקה לחלוטין".

עצירת המשכורות לא פסחה על בכירי המחבלים ששוחררו ב'עסקת שליט' לפני כ-5 וחצי שנים: גם מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר ובכירי החמאס ראוחי מושתהא ותוופיק אבו נעים הפסידו החודש את משכורתם שהסתכמה באלפי ש"ח.

האם אכן אבו מאזן החליט להפסיק את המשכורות למחבלים, על רקע הלחץ האמריקני שהפעיל עליו טראמפ בפגישתם לפני פחות משבועיים? ייתכן. רק בשבוע שעבר פורסמו חלקי ציטוטים מ'שיחת הצעקות' שנערכה בין טראמפ לאבו מאזן, כאשר טראמפ נוזף ביו"ר הרשות וטוען כי "רימית אותי בפגישתנו בוושינגטון, דיברת על מחויבות לשלום אבל הישראלים הראו לי שאתה מעורב אישית בהסתה".

פרשנים בכירים אומרים כי יתכן וזו העילה להקפאת תשלומי המלגות, בשל לחץ אמריקני, לקראת הנעת תהליך מדיני שיביא אולי להסכם שלום אחת ולתמיד בין הניצים.

תגיות:אבו מאזןמחבליםמשכורות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה