חדשות בארץ

תכנית סודית שנבחנת במל"ל: כך ינותקו 2 שכונות מירושלים

תכנית סודית שהונחה על שולחנו של המטה לביטחון לאומי עוסקת בניתוק שכונות מזרח ירושלים מהעיר והקמת מועצה אזורית נפרדת. עיריית ירושלים מתנגדת

  • כ"ט אייר התשע"ז
שועפאט (צילום: פלאש 90)שועפאט (צילום: פלאש 90)
אא

אתמול (רביעי) כאשר בירושלים ציינו 50 שנה לאיחודה של העיר, דווח בערוץ 10 על תוכנית סודית הכוללת הפרדה של 2 שכונות ערביות מתוך ירושלים.

על פי הדיווח, תוקם מועצה אזורית נפרדת לכפר עקב ולמחנה הפליטים שועפאט. שתי שכונות אלו נמצאות בעשור האחרון מעבר לגדר ההפרדה, אך עדיין כלולות תחת ירושלים. על פי התוכנית שנבחנת על ידי המטה לביטחון לאומי, השכונות יופרדו מירושלים וייכללו במועצה אזורית נפרדת שתוקם, תהיה עצמאית ותקבל תקציב ישירות מהממשלה.

בכפר עקב ובמחנה הפליטים שועפאט חיים כיום 140,000 בני אדם, שמתלוננים בשנים האחרונות על הזנחה חמורה מצד עיריית ירושלים.

לפי התוכנית המסתמנת, גורמים ממשלתיים יסיירו בשכונות המדוברות ויבחנו כיצד לפתור את מצבן של השכונות המוזנחות במזרח העיר.

בעיריית ירושלים הגיבו לדיווחים ואמרו כי: "יצירת מועצה נפרדת לא ייתן מענה טוב יותר משהעירייה נותנת במסגרת מגבלות הביטחון הקיימות באזור זה ולא תפתור את הבעיה. הדרך הנכונה היא מתן מענה לאתגרי הביטחון והשקעה של משאבים משמעותיים, שיאפשרו את מימוש הריבונות".

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, הגיב גם הוא לפרסום בחדשות 10: "תכנית במל"ל לניתוק כפרים במזרח ירושלים היא בכיוון הנכון לשמירה על ירושלים מאוחדת עם רוב יהודי, ולכך התכוונתי בנאום יום ירושלים היום בכנסת".

חבר הכנסת עמר בר לב (המחנה הציוני) אמר בתגובה ש"נראה שהמל"ל מחובר יותר למציאות מממשלת הימין, שטומנת את ראשה עמוק בחול כשהם, בתוספת הטוען לכתר לפיד, תומכים בזכות השיבה ומנציחים את נוכחותם של 350,000 פלסטינים ומפקירים את ביטחון ישראל. מי שנלחם להשאיר את מחנה הפליטים שועפאט על יושביו תחת אחריותינו שלא יתפלא אם ימצא עצמו נלחם, שוב, על הכותל המערבי".

תגיות:ירושליםשכונותעיריית ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה