חדשות יהדות

שבועיים לפני פטירתו התעורר הילד החולה וביקש ללמוד משניות

אהרן רוטלוי ז"ל, ילד בן 11 שהלך לעולמו אחרי מחלה של שמונה חודשים, השתדל להמשיך בלימודו עד הרגע האחרון. אביו ספד לו בהלוויה: "אהרן היה ה'רבה' שלי"

  • כ"ח אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפני שבוע הלך לעולמו באלעד, בגיל 11 בלבד, הילד אהרן רוטלוי, שהיה חולה במחלה קשה.

בימים האחרונים הופצו בעיר דפי ההספד שנשא אביו, הרב אברהם רוטלוי, בהלווייתו של אהרן, ובו הוא מספר על הימים האחרונים של בנו. אהרן, כך סיפר, שהצהיר לפני שמונה חודשים, כשעמד להיכנס לניתוח בארה"ב בגלל מחלתו, שהוא מקבל על עצמו לסיים ש"ס משניות עד הבר מצווה.

"ביום שישי בבוקר, לפני שבועיים נדמה לי, אז הוא פתח את העיניים ובקיש להגיד 'אשר יצר' אמיתי ונטל ידיים...אחרי זה הוא ביקש ללמוד" סיפר האב. "למדנו את כל משניות ברכות, והוא אמר בעל פה. אני הייתי אומר והוא אומר בעל פה. גמרנו ברכות, הצעתי לו ללמוד תענית...הוא לא רוצה. יומא, למדנו את מסכת יומא. למדנו את פרק א' וב' והוא ביקש לדלג לפרק ח'...פרק ח' מדבר על יום הכיפורים. פרק ח' מסיים עם 'אשריכם ישראל, אמר ר' עקיבא אשריכם ישראל לפני מי אתם מטהרים'. זה מה שהוא רצה לבקש, זה מה שהוא רצה לעשות.

"גם מתוך ימי הטשטוש שלו והבלבול האחרונים, אז הוא היה אומר: היום יום כיפור, היום יום כיפור, ככה מתוך שינה, מתוך בלבול, מתוך טשטוש כזה של הסוף".

"חשבתי שאזכה לסיים עם אהרן את הש"ס משניות עד הבר מצווה", הוסיף האב. "וחשבתי לסיים ש"ס גמרא עד החתונה, חשבתי שאני אלמד אותו. אבל אהרן היה ה'רבה' שלי. הוא היה ה'רבה' של כולם".

תגיות:משניותפטירהלימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה