חדשות בעולם

משטרת בריטניה חשפה: זה המחבל שביצע את הטבח

משטרת בריטניה מסרה כי המחבל שביצע את פיגוע הטרור במנצ'סטר הוא סלמן עבדי, אנגלי ממוצא לובי. עדיין לא ברור אם פעל כיחיד או כחלק מתא טרור שהוקם במדינה

זירת הפיגוע (צילום מסך)זירת הפיגוע (צילום מסך)
אא

סלמן עבדי בן ה-22 הוא המחבל המתאבד שפוצץ את עצמו אתמול (שני) בלילה מחוץ לאולם ההופעות בבריטניה, כך נמסר ממשטרת בריטניה. זהותו של המחבל אושרה גם על ידי גורמים בארה"ב שחשפו את זהותו. בשלב זה בודקים בבריטניה אם הוא פעל כזאב בודד או כחלק מתא טרור שהוקם במדינה.

ראש משטרת מנצ'סטר, איאן הופקינס, מסר: "אני יכול לאשר שהאיש החשוד בכך שביצע את הזוועה במנצ'סטר הוא סלמן עבדי, בן 22. העדיפות שלנו יחד עם הכוחות ללחימה בטרור במשטרה ושותפינו הבטחוניים, היא להמשיך להבין אם פעל לבדו או כחלק מרשת רחבה יותר".

במקורות שונים בבריטניה דווח על כך שסלמן עבדי נולד במנצ'סטר והוא הצעיר מבין ארבעה אחים. הוריו ממוצא לובי, והם נמלטו לבריטניה כאשר ניסו לברוח ממשטרו של מועמר קדאפי.

על פי החשדות, עבדי שהתגורר בלונדון הגיע למנצ'סטר באמצעות רכבת, אך עדיין לא ברור מתי בדיוק הוא הגיע.

יצוין כי מוקדם יותר דיווחה המשטרה בבריטניה על כך שעצרה צעיר בן 23 החשוד במעורבות בפיגוע, אך לא ברור מהו הקשר שלו למחבל.

הפיגוע שארע אתמול הוא הפיגוע הקשה ביותר שהיכה במדינה מאז מתקפת הטרור ברכבת התחתית ובאוטובוס בלונדון בשנת 2005, אז רצחו ארבעה מחבלים מתאבדים 52 בני אדם.

בארגון הטרור דאעש לקחו אחריות על הפיגוע ומסרו בהודעה רשמית: "אחד מחיילי החליפות הניח מטעני נפץ בתוך ריכוזי הצלבנים במנצ'סטר. מה שיבוא בעתיד יהיה קשה ונורא יותר עבור עבדי הצלב".

תגיות:בריטניהפיגועסלמן עבדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה