חדשות בארץ

הנחיות חדשות: אל תתנו לתינוקות מיצי פירות

הנחיות חדשות של איגוד הרופאים האמריקני קובעות כי אין לתת לתינוקות עד גיל שנה מיצי פירות. לאחר מכן מותר לתת בצורה מבוקרת, ולמה אסור לטפל בשלשולים באמצעות מיצי פירות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גם אתם עמלים לסחוט מיצי פירות שיערבו לחכו של תינוקכם המתוק? אתם בוודאי בטוחים שהמיצים עשירים בוויטמינים חשובים ובסיבים, שהרי הם לקוחים מן הפירות. אך זה המקום לעצור ולהבין שכדאי בהחלט לחשוב פעמיים.

הנחיות חדשות של האיגוד האמריקני לרפואת ילדים, טוענות שיש למנוע מתינוקות עד גיל שנה מיצי פירות, וזאת מאחר שהם אינם תורמים לתזונתם וערכיהם התזונתיים נמוכים. "תנו לתינוקות לאכול את הפירות עצמם", טוענים באיגוד.

יצוין כי עד כה המליץ האיגוד שלא לתת מיצי פירות לתינוקות עד גיל חצי שנה, אך כעת התרחבו ההמלצות והן תקפות לגבי כל שנת החיים הראשונה.

באיגוד מבהירים כי לילדים גדולים יותר מותר לתת את מיצי הפירות, אך בתנאי שהם ניתנים כחלק מתזונה מאוזנת, וכן חשוב להגביל את כמות המיץ בהתאם להנחיות הבאות:

גילי שנה עד שלוש שנים יצרכו עד 120 מ"ל מיץ פרי ליממה, ילדים בגילי 4-6 שנים יצרכו עד 180 מ"ל מיץ פרי ליממה, ואילו ילדים החל מגיל 7 שנים עד 18 שנים יורשו לצרוך עד 2.5 כוסות מיץ פרי ליממה.

עוד הודגש כי אין לתת לילד מיץ פירות כטיפול בהתייבשות או שלשולים, מאחר שזה עלול לפגום בבריאות.

ד"ר מלווין היימן שעמד בראש הוועדה שקבעה את ההנחיות הבהיר: "מיצי פירות הם למעשה פרי שארוז עם יותר סוכר ויותר קלוריות. כמות קטנה של מיצי פירות לא תזיק לילדים גדולים, אך לתינוקות עד גיל שנה היא לגמרי מיותרת, ואין לתת להם כלל מיצי פירות".

תגיות:פירותבריאותילדיםמיצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה