בריאות ותזונה

רוצים להישאר צעירים? תצטרכו להזיע – והרבה

מחקר חדש מצא שיש דרך להאט בתשע שנים את הזדקנות תאי הגוף – אבל היא בהחלט דורשת השקעה קבועה

  • כ' אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

למרות כל החיפושים המדעיים אחרי מעיין הנעורים, אף אחד עדיין לא עלה על הנוסחה שתשאיר אתכם צעירים לנצח. אבל מחקר חדש מאוניברסיטת בריגהם יאנג בבריטניה מצא כי יש סוג אחד של הזדקנות שאנחנו יכולים להאט משמעותית – את ההזדקנות של תאי הדוף שלנו.

"רק בגלל שאתה בן ארבעים, אין פירושו שאתה בן ארבעים מבחינה ביולוגית", אומר פרופסור לארי טאקר מעורכי המחקר. "כולנו מכירים אנשים שנראים צעירים יותר מגילם. מסתבר שככל שאדם הוא פעיל גופנית יותר, כך ההזדקנות הביולוגית של תאי הגוף שלו איטית יותר".

לא מדובר רק בהליכה יומית. המחקר מצא שרק אנשים שהקפידו על אינטנסיביות גבוהה של פעילות גופנית האטו את קצב הזדקנות תאי הגוף שלהם – בהשוואה לאלה שקיימו אורח חיים יושבני או היו פעילים גופנית באופן מתון. למעשה, ההזדקנות בהשוואה לנייחים הייתה איטית יותר בתשע שנים, ואיטית יותר בשבע שנים בהשוואה לרגילים לפעילות גופנית מתונה.

מהי פעילות גופנית אינטנסיבית מספיק? ג'וגינג של חצי שעה מידי יום, חמישה ימים בשבוע, עבור נשים, וג'וגינג של ארבעים דקות מידי יום, חמישה ימים בשבוע, עבור גברים.

"אם אתם רוצים לראות הבדל אמיתי בהזדקנות הביולוגית שלכם, כנראה שקצת התעמלות לא תספיק", מסביר פרופסור טאקר. "אתם צריכים להקפיד על התעמלות אינטנסיבית באופן סדיר".

"אנחנו יודעים כבר שפעילות גופנית קבועה מסייעת להפחית תמותה ולהאריך חיים", מסכם המחקר, "כעת אנחנו יודעים שחלק מזה קשור כנראה ליכולת של פעילות גופנית אינטנסיבית להאט את הזדקנות התאים".

תגיות:זיעהצעירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה