פוריות

לנחש אין בעיות פרנסה! האם ה’ אוהב אותו עד כדי כך?

הקב"ה מתאווה לתפילתם של צדיקים. את החיילים הטובים ביותר שלו, הוא מנסה בניסיונות הקשים. את יכולה לטפוח לעצמך על השכם

  • י"ח אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תודה שחזרתן לקרוא את הטור שלי :-)
היום רציתי לכתוב על ניסיון הפוריות.
כפי שבטח שמתן לב, אינני מעוניינת לחשוף את זהותי. רק אספר לכן שאני כ-7 שנים בתשובה, ונוכחתי לגלות שאני מכירה לא מעט בעלי תשובה שחוו/חווים את ניסיון הפוריות.

בתחילת התשובה הייתי ב"אורות". הרגשתי קרבת השם גדולה והצלחתי בדרכי, אך לאחר זמן מה התחיל ניסיון הפוריות שלי, שהיה גורם שדרבן אותי מאוד לחזור ולהתקרב להשם עוד ועוד. חשבתי לעצמי: אולי אם אכסה את הראש אפקד? ואולי אם אקפיד על שמירת שבת אפקד? אט אט התקדמתי בתהליך התשובה. הזמן עובר והשנים חולפות, ועדיין לא נושעתי. הדברים לא הסתדרו כפי שרציתי, ובסביבתי אני רואה חברים שלא עשו תשובה מתקדמים ומצליחים – ואני "תקועה" מאחור.

אז מה השם רוצה ממני?
אענה על כך במשל: חשבי על חברה שאוהבת להיות בחברתך. את ממלאת אותה בשמחה, אך מתי תרגישי שמדובר בחברת אמת? התשובה היא, כמובן – כאשר תהיי עצובה. האם גם במצב כזה היא תישאר לצידך? מן הסתם, לאחר שתביני שמדובר בחברת אמת, תחזירי לה כפליים על נאמנותה אלייך.
השם נותן לנו כל כך הרבה דברים בחיים, שפע של חסדים בכל שנייה ושנייה. אך מה קורה כאשר הוא לא נותן לנו משהו מסוים שאנו רוצות? האם אנו עדיין איתו? האם זאת אהבת אמת? כשנוכיח – נאמנות נקבל כפליים.

בנות יקרות, אנו בניסיון הנאמנות להשם. הוא אוהב אותנו ורוצה שנוכיח לו את אהבתנו אליו.

בספר בראשית, בסיפור אדם וחווה, השם קילל את הנחש לאחר שהחטיא את חווה: "ועפר תאכל כל ימי חייך". המשמעות של הקללה היא שהנחש יוכל להשיג את מזונותיו בנקל, ללא עזרת הבורא. האם זו קללה או ברכה? ומשיבים המפרשים, מדובר בקללה, שכן השם, לכאורה, נותן שפע לנחש, אך בפועל השם לא רוצה כל קשר לנחש. כאשר השם נותן לך ניסיון – הוא מעוניין בך, ורוצה בקרבתך אליו.
כפי שבוודאי שמעת, השם מתאווה לתפילתם של צדיקים. אני לא מתיימרת לומר שאני צדיקה, ממש לא. יש עוד הרבה לעשות וללמוד, אך את הניסיונות הקשים השם נותן לחייליו הטובים ביותר, זכרי זאת תמיד. השם מאמין בך! טפחי לעצמך על השכם וחייכי לעצמך במראה.

זהו להיום. מאחלת לכולכן בריאות הגוף והנפש, שמחת חיים, ושנבשר בשורות טובות במהרה.
שלכן,
אני

תגיות:פוריותרוצה להיות אמא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה