חדשות בארץ

דרישה ממשלתית: לבחון הוזלת תחליפי המזון לתינוקות

בדיקה ממשלתית הוכיחה כי מחירי תחליפי המזון לתינוקות גבוהים בישראל בכ-12% בהשוואה לממוצע בעולם. ההחלטה: בחינת אפשרות להוזלה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בשורה להורים לתינוקות: ועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ומשרד הכלכלה הודיעה כי בקרוב יחול פיקוח על מחירי תרכובות המזון לתינוקות, זאת כאשר היצרנים, היבואנים ואף רשתות השיווק יידרשו לחשוף את נתוני הרווח שהם גורפים על המוצרים. בעקבות ההחלטה תצא הוועדה לשימוע ציבורי.

מהמשרדים נמסר: "מנתונים שהובאו בפני הוועדה עולה כי רמת הריכוזיות בשוק תחליפי המזון לתינוקות היא גבוהה ועומדת על יותר מ-80% לשני היצרנים הגדולים. בנוסף, עולה מהשוואת מחירים בינלאומית כי בשוק התמ"ל לתינוקות מחיר קילוגרים גבוה בישראל בכ-12% בהשוואה לממוצע במדגם מדינות כמו צרפת, הולנד, רומניה, צ'כיה, פורטוגל ובריטניה.

"הוועדה מצאה כי מאז כניסתו של שחקן חדש לשוק תחליפי המזון לתינוקות לא חל שינוי משמעותי בנתחי השוק של השחקנים. לאור זאת, מבקשת הוועדה לבחון האם מתקיימת רווחיות עודפת בשרשרת הייצור של התמ"ל לתינוקות. אם יתברר שמתקיימת רווחיות עודפת תוכל הוועדה להמליץ לשרים לנקוט בצעדים להוזלת המחירים".

אלא שבשלב זה השמחה היא עדיין מוקדמת, כיוון שמסתבר כי רק אחרי שהחברות יחשפו את הרווחיות, יהיה ניתן לקבוע מחירים מפוקחים לצרכנים. ומה יקרה במידה שיתברר שהרווחיות של החברות לא עודפת? הדבר עדיין לא ברור, והתהליך עשוי להימשך מספר חודשים.

תגיות:הוזלהתחליפי מזון לתינוקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה