ל"ג בעומר

יוזמה מבורכת לל"ג בעומר: התאחדות למדורות משותפות ומאוחדות

ל"ג בעומר מתקרב, אבל השנה נוכל לנשום אוויר נקי יותר בזכות היוזמה החדשה והמדליקה: מדורות משותפות לכיתות ואפילו לבתי-ספר

  • י"ד אייר התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

איסוף הקרשים לקראת ל"ג בעומר תמיד היה חלק בלתי נפרד מילדות ישראלית מתוקה: חיפוש הקרשים, הקרטונים והצמיגים, העמדת המדורה, וכמובן – ההדלקה, השירה והריקודים סביבה.

במספר מקומות בארץ נקטו הורים רבים: לקיים מדורה אחת משותפת במקום מספר מדורות קטנות. המעולות רבות: זיהום האוויר פוחת, ובמקום מתחים סמויים וגלויים בין הקבוצות בנוגע לגודלה של המדורה – אחדות ועשיה משותפת.

בקריית-אונו, למשל, החליטו הורי גני הילדים לקיים מדורה אחת משותפת לכל הגנים במקום להתפצל לכמה מדורות נפרדות. קטרין ליבוביץ, אחת האימהות, סיפרה ל'ידיעות' כי "זה מונע זיהום אוויר מיותר וגם צריך לאסוף פחות קרשים. חוץ מזה זה גם יוצר מפגש בין הרבה ילדים וחושף אותם לילדים מכיתות אחרות ומשכבות אחרות".

בעיריית יבנה יצאו ביוזמה משותפת עם בתי-הספר בעיר. במסגרת היוזמה, תתקיים מדורה מרכזית משותפת לכלל תלמידי בית הספר ומשפחותיהם. אריאלה דהן אביסרה, יו"ר הנהגת ההורים בבית-הספר, הסבירה כי העומד מאחורי הרעיון הוא הרצון להפחית את זיהום האוויר. "בנוסף זה מחבר את תלמידי בית-הספר, שכולם חוגגים ביחד סביב מדורה אחת", הוסיפה.

על הורים ומורים מוטלת האחרוית לדאוג שהמדורות שילדיהם מדליקים לא יזיקו לאיכות הסביבה. בכל שנה, ילדים ומבוגרים מדליקים מדורות בצורה רשלנית הגורמת לנזק רב לסביבה, לבעלי החיים ולחוגגים עצמם. במידה ומישהו סובל מבעיות רפואיות, בפרט בעיות בדרכי הנשימה, הסכנה חמורה עוד יותר. רבים מכינים עצמם מראש למדורות: מגיפים חלונות, רוכשים מסננים או נוסעים למקום רחוק בכדי לא להיפגע. עם זאת, עשן המדורות והחומרים המסוכנים שנפלטים נכנסים לריאות של כולם, גם אלה שאינם רגישים או מודעים להשלכות, ובהם גם ילדים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

בשל כך, רשויות הכיבוי וההצלה פרסמו הנחיות בטיחות לקראת ל"ג בעומר, וקוראים לצמצם בכמות המדורות. כדי לצמצם את כמות המדורות ממליצים רשויות הכיבוי לרכז מדורות שכבתיות שיכולות לסייע גם בגיבוש החברתי. במקביל, מומלץ להורים להפוך את מדורות הילדים, שלרוב מסתיימות בשעה מוקדמת, למדורות הורים, וכך לשדרג מדורה קיימת במקום להקים מדורה חדשה.

כדאי גם להורים להביע הערכה דווקא למדורות הקטנות, הנקיות והמסודרות יותר על פני אלה הגדולות והמזהמות, כדי שהילדים יפסיקו לחשוב שהמדורה הגדולה ביותר היא המלהיבה ביותר.

אנא שמרו על כל כללי הבטיחות בהדלקת מדורות ל"ג בעומר. לקריאת הכללים, לחצו כאן.

תגיות:מדורהל"ג בעומר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה