חדשות יהדות

מזעזע: חיילים דתיים אולצו לחלל שבת - כדי להרשים תיירים

חיילים דתיים המשרתים בגדוד שיריון, אולצו להסיע טנק בשבת – לא פחות ולא יותר, כדי להרשים תיירים. תחקיר שהתבצע מאוחר יותר, חשף כי זו אינה הפעם הראשונה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פרשה עגומה ומצערת ביותר: בהוראתו של אביגדור קהלני, חיילים דתיים המשרתים בגדוד 77 של חטיבת שריון 7 – אולצו לטענתם לחלל שבת לפני כשבועיים בהוראתו של אביגדור קהלני, והפעילו טנק בעיצומה של השבת.

קהלני, שהגיע לזירה עם אוטובוס עמוס בתיירים - הפעיל את קשריו כדי שהחיילים יבצעו את הפקודה, ויסיעו טנק למרחק של 200 מטרים בכדי להרשים את התיירים.

הפרשה נחשפה כאשר מפקד המחלקה בגדוד התלונן על חילול השבת בפני הסמג"ד (סגן מפקד הגדוד), כפי שנחשף לראשונה ב'ישראל היום'. הפרשה הועברה לטיפול רב היחידה, וממנו התגלגלה לדרג הגבוה יותר.

אחד החיילים סיפר כי זו אינה הפעם הראשונה שחיילים בגדוד נאלצים לחלל שבת. "בשבת האחרונה שכחו את כל האוכל בחוץ. כנראה שהמקרר לא היה סגור, וכל האוכל של שבת התקלקל. כשהטבח הגיע בבוקר, הוא נעל את המטבח מבפנים ובישל אוכל".

מעשהו זה התגלה כאשר אחד החיילים הדתיים נכנס למטבח דך החלון, וראה שצוות המטבח מבשל בעיצומה של השבת. כששאל למעשיהם, השיב לו הטבח כי הוא מעדיף לבשל בשבת, מאשר לומר לנגד שלו שהוא לא הוציא אוכל בשבת".

תגובתו של דובר צה"ל ל'ישראל היום': "קבוצת תיירים בליווי תא"ל במיל' אביגדור קהלני, הגיעה בשבת לבסיס גדוד 77. בעקבות שיקול דעת מוטעה שהפעיל מפקד הגדוד, בוצעה תנועת טנק בשבת – שלא על פי פקודות הצבא. התקיים תחקיר בראשון מפקד החטיבה, אשר בסיומו ננזף מפקד הגדוד, והתקיימה שיחת הבהרה עם כלל המפקדים בגדוד, שבה התנצל המג"ד ועמד על טעותו.

"באשר למקרים שבהם בוצע שימוש במטבח בשבת, נדגיש כי מדובר באירועים שבהם היה מעורב חייל אחד, שהפר את פקודות הצבא במכוון ועל כך נשפט ונענש. מפקדי צה"ל רואים אירועים אלו בחומרה רבה, ושני האירועים טופלו מיד".

תגובתו של אביגדור קהלני על הפרשה, טרם התקבלה.

תגיות:צבאחילולדתייםחייליםשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה