חדשות בעולם

קוריאה הצפונית מאיימת: "מצאנו דרך להשבית את ארה"ב אחת ולתמיד"

על הפעימה האלקטרומגנטית כבר שמעתם? שבועות ספורים לאחר שרוסיה טענה כי הצליחה לפתח נשק שבכוחו לשבש פעילות אלקטרונית של מטוסים, טילים, ספינות וכדומה – הפעם מגיע תורה של צפון קוריאה, שטוענת כי 'מצאה דרך לשתק את ארה"ב' עם רעיון זהה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על הפעימה האלקטרומגנטית כבר שמעתם? שבועות ספורים לאחר שרוסיה טענה כי הצליחה לפתח נשק שבכוחו לשבש פעילות אלקטרונית של מטוסים, טילים, ספינות וכדומה – הפעם מגיע תורה של צפון קוריאה, שטוענת כי 'מצאה דרך לשתק את ארה"ב' עם רעיון זהה.

על רקע המתיחות הגוברת בינה לבין ארה"ב, בכירי הממשל בצפון קוריאה מאיימים כי יפוצצו פצצה גרעינית בחלל, בדיוק מעל שטחה של ארה"ב, באופן כזה שמיד לאחריה תיווצר פעימה אלקטרו-מגנטית (ראשי תיבות באנגלית EMP)  - שתשתק את כל המערכות האלקטרוניות במדינה.

ג'פרי לואיס, מומחה לפצצות גרעיניות, מסביר כי תאורטית האיום אכן ניתן לביצוע, אך לארה"ב כלל אין סיבה לחשוש מכך. "פעימה אלקטרו-מגנטית היא תופעה שמתרחשת כשברקים פוגעים בתשתיות החשמל, וגורמים להפסקות חשמל רחבות היקף", הוא מסביר.

במאמר שפרסם לאחרונה מסביר לואיס כי את אותו אפקט ניתן ליצור גם באופן מלאכותי (כמו שקורה כאשר מתפוצצת פצצה גרעינית למשל), וזה אכן עשוי לפגוע בציוד אלקטרוני בהיקף מאוד גדול. "הפעימה האלקטרומגנטית היא תופעה אמיתית, אך לא צריך להפריז ביכולות שלה. פצצת אטום שתיפול בתוך עיר, כמו שקרה בהירושימה ונגסקי – תגרום לנזק הרבה יותר גדול".

לדבריו, הניסויים שנעשו עד כה אמנם הצליחו להפיל מערכות חשמל ולהשבית מכוניות, אבל לפי שעה אין לארה"ב חשש שניסוי כזה אמנם יצליח להשבית ולשתק מערכות של מדינה שלימה, כל שכן כשמדובר במעצמה כארה"ב. "המדענים שניסו לבדוק את השפעת ה-EMP עד כה, אמנם הצליחו ליצור את הפעימה, אבל היא הייתה חלשה מדי ולא הצליחה ליצור את רמת ההרס שכולם ציפו לה. ולכן, איומיה של צפון קוריאה הם פשוט 'טיפשיים'", דבריו.

תגיות:מלחמהאטוםצפון קוריאהארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה