אביגיל מייזליק

טעים וקליל: מתכונים בריאים וזריזים להכנה עם הילדים

"אחרי שהתחתנו גיליתי שיש הבדלים מהותיים באופי של שנינו וממש לא הסתדרנו. המציאות בבית לא היתה פשוטה עבורי. את כאבי נשאתי בליבי ולעולם לא הפסקתי להאמין שבסוף אזכה לישועות ולשלום בית שלם ואמיתי. ואז נולדה הבת שלנו, והיא היתה בדיוק כמוהו..." – אביגיל מייזליק בטור מחכים על שלום בית וגידול ילדים, וגם כמה מתכונים נפלאים שתוכלו להכין עם הילדים

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ר. התקשרה אלי לספר סיפור מיוחד ונוגע ללב של השגחה פרטית. לצערי לא את כל הפרטים הספקתי לקבל, ולא שוחחתי איתה שוב, אך עדיין רוח הדברים נותרה והיא הרי העיקר.

"התחתנתי לפני כעשרים שנה עם שידוך מחו"ל. מיד לאחר החתונה עברתי עם בעלי להתגורר בארץ אחרת, על מנת שיכול להמשיך ולבצע שליחות חשובה בה עסק לפני נישואיו. השליחות גדלה והתפתחה, בעלי כיום נושא תפקידים מרכזיים ומהותיים בקהילת התורה כאן, במדינה בה אנו חיים, ואני מאושרת מכך.

"אך בינינו לא היה קל. מהר מאד גיליתי שיש הבדלים מהותיים באופי של שנינו וממש לא הצלחתי להסתדר. במשך זמן רב תליתי זאת בהבדלי המנטליות בין 'צברית' ל'חוצניק', אך המציאות בבית לא היתה פשוטה עבורי. ואף על פי כן, החלטתי להתחזק בכל כוחי בנושא שלום בית. הפכתי את זה למטרה בחיי והקדשתי את כל אשר לי כדי ליצור בית חמים, שמח ונעים לבעלי ולילדיי. היו קשיים רבים וניסיונות לא פשוטים, את כאבי נשאתי בליבי ולעולם לא הפסקתי להאמין שבסוף אזכה לישועות ולשלום בית שלם ואמיתי.

"אחת מבנותיי היתה דומה במיוחד לבעלי. מגיל מאד צעיר ראיתי שאותם תכונות איתם אני מתקשה להתמודד אצלו - מופיעות גם אצלה ושוב גורמות לי לקושי רב. לא מעט טעויות עשיתי בגידולה, טעויות עליהן אני יכולה כיום רק להצטער, אך מצד שני ברור לי שהכל היה משמיים ושום דבר לא בידינו. גם בבית הספר לא היה לה קל. היא לא הצליחה להשתלב מבחינה חברתית ושנות ילדותה עברו עליה עתירות קשיים ובדידות.

"כמובן שגיל ההתגברות שהגיע על רקע זה היה סוער וכאוב במיוחד, ולצערי הרב גם גרם לה להתרחק מהבית. היא התחברה עם שולי החברה בכיתתה והנפילה היתה כמעט בלתי נמנעת.

רק אז 'נפל לי האסימון' שאני חייבת ייעוץ לפני שיהיה מאוחר מידי. התחלתי לחפש מישהי מתאימה, ואחרי הרבה תפילות השם שלח לי שליחה מיוחדת, אישה משכמה ומעלה, רגישה ונבונה, בעלת ניסיון ואהבת ישראל מיוחדת.

"השיחות הרבות איתה דרבנו אותי לקחת את בתי לאבחון, ועד מהרה התברר לי שהיא סובלת מסוג מסוים של לקות למידה שגורמת לרוב הסימפטומים אותם כל כך התקשיתי לעכל. לאורך שנים אני ממורמרת מה'אופי' הקשה שלה, והנה התברר לי לראשונה שבעצם זאת ממש לא אשמתה... בהדרכתה של היועצת שלי, שלחתי אותה לטיפול שממש היטיב איתה ושיקם הרבה מהכאבים והפצעים. ברוך השם, היא באמת מתאוששת והקשר עם הבית התחדש בצורה יפה ומעוררת תקווה.

"אך ההפתעה העצומה שלי מכל הסיפור היתה ההבנה שבעצם גם בעלי סובל מאותה לקות. לפתע, כמו התרומם מסך ביני לבינו וראיתי באופן ברור עד כמה הוא לא אשם בכל מה שהאשמתי אותו תמיד. הבנתי שהוא גיבור אמיתי, שמתמודד עם הקשיים שלו ולמרות הכל מצליח לפעול פעולות אדירות בעולם. כל זווית הראיה שלי עליו השתנתה, וכך, בעקבות העבודה עם בתי - קיבלתי במתנה משמיים את השלום השלם לו חיכיתי כל כך...".

 

חביתה פיצה

הילדים רוצים "משהו מיוחד לארוחת ערב" ולאמא אין כל כך כוח להכין... אבל את החביתה הזו יאהבו כולם. חביתה מביצים לכל הילדים, רוטב עגבניות מהיר וגבינה צהובה מגוררת - וארוחת הערב כבר מוכנה!

דרגת קושי: קלה  |   זמן טיגון: 10 ד' + 2 ד' בגריל  |   6 מנות

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

החומרים הנדרשים:

שמן לטיגון

8 -10 ביצים

מלח ופלפל

גבינה צהובה לפיזור

 

לרוטב:

3 שיני שום כתושות

2 כפות שמן

3 כפות רסק עגבניות

חצי כפית פפריקה

חצי כפית אורגנו

מלח ופלפל

 

אופן ההכנה:

מכינים את הרוטב: מזהיבים קלות את השום בשמן כדקה. מוסיפים את הרסק והתבלינים, מערבבים ומוסיפים כוס מים. מביאים לרתיחה ומבשלים לא מכוסה על אש נמוכה 8-7 ד', עד שהרוטב מסמיך. טועמים, מתקנים תיבול.

מכינים את החביתה: טורפים בקערה את הביצים. מחממים שמן במחבת ויוצקים את הביצים עליה. מטגנים עד שרוב הביצים נקרשו והתקשו אך החלק העליון עדיין מעט רטוב. יוצקים את הרוטב ומורחים על החביתה. ממשיכים לבשל עוד 2-3 ד'. מחממים את הגריל בתנור חלבי. מפזרים גבינה צהובה על החלק העליון של החביתה ומעבירים לגריל להמסה. חותכים למשולשים ומגישים.

 

"לחמניות" גבינה וזיתים ללא התפחה

קל מאד להכין אותן והילדים אוהבים לאכול אותן במיוחד. מתקבלות לחמניות קטנות ופריכות מנקודות בזיתים. אפשר כמובן להשתמש בגבינה ללא זיתים למי שלא אוהב

דרגת קושי: קלה   |    זמן אפיה: 20 ד'   |   כ-20 לחמניות קטנות

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

החומרים הנדרשים:

חב' קמח תופח קטנה (350 גר') או 350 גר' קמח וכפית אבקת אפיה

גביע גבינה לבנה עם זיתים

גביע קוטג' עם זיתים

ביצה אחת

5 כפות שמן

100 גר' גבינה צהובה מגוררת

 

אופן ההכנה:

מערבבים את כל החומרים בקערה עד לקבלת בצק רך מאד. (אם הוא רטוב מידי מוסיפים עוד מעט קמח אבל זהירות לא לייבש את הבצק). מגלגלים מהבצק כעשרים כדורים ומניחים אותם על ניר אפיה בתבנית גדולה במרחק מה זה מזה. אופים בחום של 200 מעלות 20 ד', או עד שהלחמניות זהובות וממלאות את הבית בריח נפלא.

 

"בורקס" טונה

מבצק עלים אפשר להכין המון דברים מיוחדים לילדים. הם אוהבים אותו מאד, הוא קל הכנה מהיר ונוח. וכאן מתכון מיוחד של חברתי מרילין, טעים!

דרגת קושי: קלה    |    זמן אפיה: 20 ד'     |     8 מנות

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

החומרים הנדרשים:

חבילת בצק עלים (קילו)

3 קופסאות קטנות של רסק עגבניות (300 גרם)

מעט אורגנו

2 קופסאות טונה בשמן, בלי השמן (320 גרם)

אופציה: זיתים פרוסים

1 ביצה טרופה

שומשום לציפוי

 

אופן ההכנה:

מחממים תנור לחום בינוני של 180 מעלות.

פותחים את בצק העלים ומרדדים אותו לעלה דק וארוך בעובי  6 מ"מ. מורחים עליו את הרסק, מפזרים אורגנו, טונה וזיתים ומגלגלים לגליל ארוך וצר. מברישים בביצה ומפזרים שומשום. חותכים לשבלולים ברוחב 3 ס"מ ומסדרים אותם על גבי תבנית התנור, מרופדת בנייר אפיה, כשהחתך כלפי מעלה. אופים עד להזהבה כ- 20 דקות.

 

תפוחי אדמה ממולאים "ביצה בקן"

סתם כך אפשר להכניס את התפודים האלו לתנור, לשכוח מהם לארבעים דקות בערך, ולאחר מכן להוציא ולהגיש אותם כמו שהם, מתובלים במלח, פלפל ומעט חמאה מומסת.

עוד אפשרות נהדרת היא להגיש אותם כשעושים "על האש". חוצים אותם ומניחים על הגריל לדקה או שתיים - תוספת מושלמת וקלה במיוחד לבשרים. אך כאן נגיש אותם בגרסת ארוחת הערב עם ביצים

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

דרגת קושי: קלה     |    זמן אפיה: 45 ד'     |     6-8 מנות

החומרים הנדרשים:

6-8 תפוחי אדמה הכי גדולים שאפשר להשיג

נייר כסף

מלח ופלפל

ביצים לפי מספר הסועדים

גבינה צהובה מגוררת

50 גר' חמאה מומסת

 

אופן ההכנה:

עוטפים את תפוחי האדמה בניר כסף וצולים בתנור חלבי בחום של 180 מעלות, כ-40 ד' או עד שהם רכים. מוציאים ומצננים מעט. מסירים את הניר וחוצים לרוחב. מניחים על תבנית. בעזרת כפית מוציאים חור ממרכז כל תפוד - אפשר למעוך ולהגיש כפירה שהילדים גם אוהבים מאד. מפזרים מלח ופלפל וחמאה מומסת. יוצקים לתוך כל חור ביצה, מפזרים עליה גבינה צהובה מגוררת, מלח ופלפל ומעבירים לתנור לחמש ד'. מוציאים ומגישים מיד.

לרכישת ספרי המתכונים של אביגיל מייזליק, לחצו כאן.

תגיות:אביגיל מייזליקמתכונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה