חדשות בעולם

צרפת: "בידינו ההוכחות שאסד השתמש בגז סארין"

בהודעה ששחררה היום (ד') לתקשורת העולמית, טוענת צרפת כי למרות שאסד ניסה להכחיש את העניין – בידיה ההוכחות לכך שהוא השתמש בנשק כימי במתקפה בעיירה אידליב, שבה קיפחו את חייהם עשרות בני אדם, ביניהם ילדים

אא

בהודעה ששחררה היום (ד') לתקשורת העולמית, טוענת צרפת כי למרות שאסד ניסה להכחיש את העניין – בידיה ההוכחות לכך שהוא השתמש בנשק כימי במתקפה בעיירה אידליב, שבה קיפחו את חייהם עשרות בני אדם, ביניהם ילדים.

בהודעתו השתמש שר החוץ הצרפתי במילים 'ללא ספק', זאת לדבריו על סמך השוואה שנעשתה בין הדגימות האחרונות לבין הדגימות שנלקחו מזירות טבח דומות בסוריה, בשנת 2013.

"יש לנו מקור מהימן ביותר, שבעזרתו אנחנו יודעים שתהליך הפקת הדגימות, אופיינית לאותה שיטה שנהוגה במעבדות הסוריות", אמר שר החוץ הצרפתי. "מדובר בשיטה שהפכה לסימן ההיכר של המשטר הסורי, ועל פיה אנחנו מבססים את האחריות למתקפה. שמרנו דגימות שנלקחו מזירות קודמות, ובאמצעותן יכולנו להשוות את הדגימות הנוכחיות".

את ממצאיו פרסם שר החוץ הצרפתי במסמך מסווג נרחב, בעיקר לאור הטענות של רוסיה וסוריה – שאין כל ממש בהאשמות כלפי אסד.

בפגישה מיוחדת שנערכה במוסקבה בין שר החוץ הסעודי עאדל אל ג'ובייר, לבין שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב – התבטא אל ג'ובייר ואמר כי החיזבאללה הוא ארגון טרור וכי אין לו מקום בשום מקום בעולם. למרות האהדה שרוסיה רוחשת לאסד, עוד הוסיף באותה פגישה ואמר כי יש להוריד אותו מהשילטון בהקדם.

את הדברים נשא שר החוץ במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה היום (ד'), זאת לאור פסיקתו של שר החוץ הצרפתי ז'אן מארק-איירו על סמך דגימות שנקלחו מזירת הטבח בסוריה. קביעתו הייתה שאנשים של אסד השתמשו בגז סארין "ללא ספק".

"לבשאר אסד אין מקום בעתידה של סוריה, ולחיזבאללה בשום מקום בעולם", אמר אל ג'ובייר ואף הבהיר כי יש לשים קץ להתערבות של איראן, בכל הנעשה במזרח התיכון. "המשטר הסורי אשם בהפרות חוזרות ונישנות של הפסקת אש ועליו לשלם את מחיר התקיפה הכימית ולהוכיח שאין בידו נשק כימי".

אלא שהשר הרוסי לא ממהר לחרוץ את גורלו של אסד, ולהסכים עם עמיתו. על אף שערב הסעודית דחקה מספר פעמים ברוסיה לפעול בעניין, ולהוריד את אסד מכיסאו כמה שיותר מהר – רוסיה עדיין אוחזת בעמדתה שמי שאמור לקבוע את עתידו של אסד בממשל, הוא העם הסורי – ולא אף אחד אחר.

תגיות:תקיפהאסדכימיתאידליב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה