חדשות בעולם

יהודי צרפת חוששים: "אם לה פן תיבחר, לא בטוח שנישאר כאן"

לצד התקדמותה של מארין לה פן בבחירות לנשיאות, גובר החשש בקרב הקהילה היהודית בעיר. "יש לנו שש מיליון סיבות לא להצביע לה פן", הבהירה אחת מן הקהילה

בעיגול מארין לה פן (צילומים: shutterstock)בעיגול מארין לה פן (צילומים: shutterstock)
אא

המועמדת לנשיאות צרפת – מארין לה פן, חגגה השבוע את הישגיה כאשר הודיעה על התפטרותה מהנהגת מפלגת החזית הלאומית, כדי שתוכל להתמקד בבחירות לנשיאות.

בשלב זה היא מפגינה אופטימיות רבה, אך כפי שנראה הקהילות היהודיות בצרפת אינן אופטימיות כלל לגבי מצבן והן חוששות מאוד מכך שהיא תיבחר. בראיון ל'ידיעות אחרונות' אמרה סילבי, המנהלת את 'קפה תהילים' בלב הרובע היהודי במארה: "יש לנו 6 מיליון סיבות למה לא להצביע לה פן. קשה לנו מאוד עם זה שהיא העפילה לסיבוב השני דווקא ביום השואה, אבל אנחנו ניאבק. אני לא מאמינה שהיא תיבחר".

גם דניאל אבו, יהודי נוסף המתגורר ברובע, התבטא: "לה פן היא כמעט כמו היטלר. אם היא תיבחר, אז אני לא יודע אם אשאר כאן. זה קשה לי כי בניתי כאן את כל חיי".

ארלט ליפשיץ, ניצולת שואה, שיתפה: "ניצלתי בנס מהמשלוחים למחנות, במשך השנים לא סבלתי מאנטישמיות, אבל כעת אני פסימית. עוד לא ברור אם יהיה שלטון ימני או אסלם קיצוני, אבל בטוח שצפוי לנו כאוס".

ובכל זאת, ניתן לראות כי בקהילה היהודית היו גם מעטים שהצביעו ללה פן. רובם החליטו לתת לה את קולותיהם, פחות מתוך הערכה כלפיה, ויותר בשל עמדתה נגד האסלם הקיצוני.

תגיות:יהודי צרפתצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה