סיפורי אמונה

"אתה נוסע לאמריקה? תמסור בבקשה דרישת שלום לאלוקים האמריקאי"

כיצד הציל הרבי את חיי היהודי שתכנן להפליג לאמריקה, ומיהו האלוקים האמריקאי? סיפור מיוחד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במדרש תנחומא על פרשת תזריע, מובא מעשה נפלא: "מעשה בכהן אחד שהיה רואה את הנגעים, מטה ידו, ובקש לצאת לחוץ לארץ. קרא לאשתו ואמר לה: "בני אדם רגילים לבוא אצלי שאראה את הנגעים, וקשה לי לצאת מעליהם. אלא בואי, ואלמדך לראות את הנגעים. כל שיער ושיער ברא לו הקב"ה מעין בפני עצמו שהוא שותה ממנו. יבש המעין, מתייבש השיער ולוקה".

אמרה לו אשתו: "ישמעו אוזניך מה פיך מדבר! ומה אם כל שיער ושיער ברא לו הקדוש ברוך הוא מעין בפני עצמו שיהא שותה ממנו – אתה, שאתה בן אדם, וכמה שערות יש בך, ובניך מתפרנסים על ידך, לא כל שכן שיזמן לך הקב"ה פרנסה!" לפיכך לא הניחה אותו לצאת לחוץ לארץ.

מדברי המדרש עולה אמונתה הטהורה והברורה של אשתו של הכהן: אלוקים שברא אותך לא יעזוב אותך ללא פרנסה.

סיפור מפתיע עם מסר זהה סיפר בעל המעשה לרב שמואל הלפרין, כשנודע לו שהוא נמנה על תלמידי הגאון הרב ישראל מטשורקוב זצ"ל.

כה המעשה: "כשהתגוררתי בוינה היתה פרנסתי דחוקה. על כן החלטתי להגר לארצות הברית. אמנם המצב הרוחני שם היה נמוך, אך שמעתי שאפשר להתעשר שם בקלות. סידרתי את עניין האשרה ורכשתי כרטיס הפלגה", מספר האיש.

"כמה ימים לפני הטיסה, ייעצו לי מכריי ליטול ברכת פרידה וברכת הצלחה מהרבי מטשורטקוב. הגעתי אליו, והרבי, ששמע את נסיעתי הצפויה לארה"ב, השיב: 'מזה זמן רב מצפה אני לאדם שמפליג לאמריקה. התוכל למלא שליחות עבורי? בכך תהיה גם שליח מצוה, ולא תינזק בדרך!'", ממשיך בעל המעשה.

השבתי כי אעשה את שליחותו של הרבי בשמחה. "תמסור פריסת שלום ממני צו דער אמריקאנער גא-ט, (לאלוקים האמריקאי!)", אמר הרבי. תמהתי ונחרדתי: "וכי יש באמריקה אלוהים אחרים חלילה, והלא ה' מלוא כל הארץ כבודו!", הוא ממשיך בסיפורו.

"האמנם?!", תמה הרבי, "הבאמת הוא אותו אלוקים, פה ושם?!", השבתי בבטחה: "ודאי!" "אם כן", שאלני הרבי, "מה לך להרחיק נדוד? האלוקים שיפרנסך שם אינו יכול לפרנסך כאן?!"

"הדברים נכנסו בלבי", מסתיים הסיפור. "החלטתי לבטל את ההפלגה המיועדת באניה 'טיטאניק', כאשר לאחר מעשה נודע שהיא טבעה בהפלגת הבכורה", מסתיים הסיפור. "הוא אשר אמרתי: הרבי שלך הציל את חיי!"

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:אמריקההרבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה