תפילות מיוחדות

תפילה בין אדם לחברו

רבונו של עולם - תעזור לי לזכור שהשני הוא גם בן שלך ובמקום לסבול מזה שקרה לו משהו טוב, לזכור מי נתן לו את הדבר הטוב הזה ולשמוח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם!

הכי קשה לי זה הקנאה. זה ממש סבל. ממש ענוי. אני כל כך רוצה להשתחרר מזה. אני כל כך רוצה לשמוח עם כל דבר טוב שקורה לשני, אפילו אם הוא אחד שלא אוהב אותי, אפילו אם הוא נחשב "אויב" שלי. ובטח עם ידידים ואנשים קרובים אלי, למה לא לשמוח בשמחתם? תעזור לי אבא להבין סוף סוף שאתה נתת לשני ולא נתת לי, שאתה נותן לכל אחד מה שהוא צריך כדי להתקרב אליך. תעזור לי להפסיק לחשוב שאם השני קיבל, אז הסיכוי שלי לקבל נהיה יותר קטן שאין שטות יותר גדולה מזו. תעזור לי לזכור שהשני הוא גם בן שלך ובמקום לסבול מזה שקרה לו משהו טוב, לזכור מי נתן לו את הדבר הטוב הזה ולשמוח. ואף פעם לא לשכוח את כל הדברים הטובים שקורים גם לי, שגם אני מקבל, ושזה הכל ממך אבא.

 

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם!

תעזור לי לחשוב טוב על השני, לחשוב שהוא התכוון לטובה, שהוא בטח לא התכוון לפגוע בי, שהוא לא עשה מה שעשה מתוך חוסר התחשבות, זלזול, חוסר כבוד. כי היום שלי מלא בכל כך הרבה מקרים כאלה שבקלות אני יכול להיפגע, לכעוס, להיעלב. תעזור לי אבא לחשוב שהוא התכוון לטוב, כי באמת רוב רובם של המקרים האלה מסתיימים בכך שאם הייתי יודע... אז לא הייתי... תעזור לי לדעת מראש, לדון תמיד לכף זכות, כי החיים נראים כל כך אחרת כשככה מסתכלים עליהם.

לרכישת הספר "אור האמונה – ליקוט תפילות"

תגיות:בין אדם לחברותפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה