טורים אישיים - כללי

לא, המיסטיקנית באבא ואנגה לא חזתה מלחמת עולם שלישית בחודש הבא. וגם אם כן – אז מה?

אם גם אתם שמעתם על מלחמת העולם השלישית שתפרוץ בחודש הבא, תנוח דעתכם. ראשית, המיסטיקנית הבולגרית העיוורת חזתה את פרוץ המלחמה הזו ל-2016. ושנית – גם אם הייתה תחזיתה מיועדת ל-2017, אין מה להתרגש

  • כ"ח ניסן התשע"ז
מימין המיסטיקנית באבא ואנגה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)מימין המיסטיקנית באבא ואנגה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

גם אתם קיבלתם בווטסאפ או במייל אזהרה מפני מלחמת עולם שלישית שתפרוץ בחודש הבא? סביר להניח שהקדשתם לה קצת יותר תשומת לב מהרגיל, מאחר שהנבואה הזו, כך דווח, נאמרה על ידי המיסטיקנית הבולגרית המנוחה באבא ואנגה.

באבא ואנגה היתה מדיום עיוורת שהתגוררה בהרי הבלקן ונהגה לסייע לאנשים שאיבדו דברים למצוא אותם. מידי פעם גם ייעצה לבכירי הממשל, שככל הנראה מצאו נחמה באמירותיה המעורפלות. אבל את פרסומה האמיתי קנתה ואנגה אחרי מותה ב-1996, אז התחילו להתפרסם בתקשורת (איש אינו בטוח כיצד) ידיעות אודות נבואות שהשמיעה. כך למשל, נטען כי היא חזתה את הפיגוע בבנייני התאומים ('הו אימה על האחים האמריקאים! ציפורי מתכת!) את התחממות כדור הארץ, את הקמתה של דאע"ש, ואת בחירתו של אובמה לנשיאות.

כשיורדים קצת לפרטים, כמובן, התמונה כבר פחות מעוררת השתאות. ראשית, הגברת ואנגה הקפידה לנסח את תחזיותיה במילים מעורפלות, שאפשרו להם פרשנות נרחבת. שנית, לא כל מילה שיצאה מפיה אכן התקיימה. למשל, היא אמנם חזתה שהנשיא ה-44 של ארה"ב יהיה שחור, אבל גם אמרה שיהיה 'האחרון'. במשך זמן רב טענו מאמינה שהיא אמרה שאובמה יהיה 'הנשיא האחרון'. משנבחר טראמפ לשלטון הם שינו כיוון: עכשיו הם אומרים שהיא התכוונה כי אובמה יהיה 'הנשיא השחור האחרון'. או למשל, היא ניבאה כי ב-2010 יתנקשו בחייהם של ארבעה מנהיגי מדינות בכירים. השנה הגיעה וחלפה, ואף מנהיג פוליטי בכיר בעולם לא איבד את חייו. מאמיניה מנסים לתרץ זאת בתירוצים שונים (יש מהם שכוללים בין המנהגים הללו את סדאם חוסיין וקדאפי, שמתו בשנים אחרות לגמרי), אבל ברור שהתנקשות מרובעת בראשי מדינות לא היתה חומקת מתשומת ליבו של העולם.

ועכשיו, עולה לכותרות נבואת סוף העולם שלה, הנבואה שלפיה תפרוץ מלחמה בין 'מדינות הצפון והדרום כולם יתלו את תקוותיהם בנשיא ה-45 של ארה"ב כדי שיסיים את זה, אך ההפך יקרה'. המלחמה הזו תהיה גרעינית ותהרוס את רוב העולם, לפי ואנגה, כאשר מרבית האוכלוסייה תמות מסרטן העור.

ובכן, ראשית לכל, ואנגה ניבאה את כל המאורעות האלה לשנת 2016. הבחנתם במלחמה גרעינית במהלך 2016? לא? גם אנחנו לא. יש מי שמנסה בכוח להצמיד את נבואת 2016 לאירועים הנוכחיים בציר ארה"ב-רוסיה-צפון קוריאה בימים אלו. אבל אין שום ספק שואנגה לא דיברה על 2017. מי שמתגבר את הדיבורים בתקופה הזו הוא מדיום אמריקאי שטוען כי חזה את עלייתו של טראמפ לשלטון עוד לפני שנתיים (גם טראמפ חזה את עלייתו לשלטון לפני שנתיים. מסתבר שגם הוא נביא ולא ידענו). עכשיו צופה את תחילת המלחמה העולמית השלישית ב-13 במאי, תאריך שהוא מסביר במאורעות נוצריים הקשורים לבתולה מרי. אם עד היום לא האמנתם לנבואות נוצריות, תרגישו חופשי להתעלם גם מזו.

אבל גם אם ואנגה הייתה חוזה את מלחמת השלישית ל-2017...לא היה מה להתרגש כל כך מהר. מלבד העובדה שחלק לא פעוט כלל מתחזיותיה מעולם לא התגשם (היא חזתה בין השאר כי יושג ריפוי מוחלט לסרטן ב-2008), הנה רשימה קצרה מתחזיותיה לעתיד:

2028 – האנושות תתחיל לבקר בכוכב נוגה כדי ליטול ממנו מקורות אנרגיה חדשים.

2100 – על העולם יזרחו שתי שמשות : אחת שאתם מכירים עכשיו והשניה מעשה ידי אדם. כך לא יהיה אף פעם חושך!

2130 – חייזרים יעזרו לאנושות להקים יישובים תת-ימיים.

3010 – כוכב שביט יפגע בירח וכדור הארץ יוקף בטבעת של סלעים ואפר.

3797 – הכל ימות על פני כדור הארץ – אבל הטכנולוגיה האנושית תהיה מתקדמת מספיק כדי להעביר את בני האדם למערכת כוכבים חדשה.

אם משהו מהתחזיות הללו נשמע לכם הגיוני – לא נתווכח אתכם. נציין רק את העובדה שבהתחשב בכיליון שצפויה מלחמת העולם השלישית (על פי ואנגה) להביא על האנושות, מתי המעט שישרדו ללא ספק יצליחו להגיע להישגים טכנולוגיים מדהימים. וכל זה עוד עם קרינה גרעינית קטלנית שהורגת אותם מסרטן העור על ימין ועל שמאל!

תגיות:אחרית הימיםנבואהמלחמת העולם השלישית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה