חדשות בארץ

מנהיגי המדינה בטקס פתיחת יום השואה: "השואה הייתה תכנית השמדה מיוחדת נגד העם היהודי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה רובי ריבלין נשאו נאומים בפתיחת אירועי יום השואה. נתניהו האשים: "בעלות הברית ידעו ושתקו". ריבלין:  "מטרת השואה הייתה נגד העם היהודי"

נתניהו בנאומו הערב (צילום מסך)נתניהו בנאומו הערב (צילום מסך)
אא

"בעלות הברית ידעו על ההשמדה ההמונית של היהודים", כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (ראשון) בנאומו בעצרת בכיכר גטו ורשה ביד ושם בירושלים. את דבריו הוא כיוון למחקר חדש שחשף כי אילו ארה"ב, בריטניה ומדינות הגוש הסובייטי היו מתאחדות יחד ופועלות נגד מחנות ההשמדה, היה ביכולתן להציל ארבעה מיליוני יהודים ומיליוני בני אדם נוספים. המעצמות ידעו מכך, אך כפי שנחשף - הן לא פעלו.

בדבריו הדגיש נתניהו כי "השנאה התהומית שהייתה בתקופת השואה לא נעלמה. היא קיימת גם היום ורווחת אצל חוגים במערב וגם רווחת במוסדות האו"ם. הצביעות זועקת לשמיים. גם אדישות העולם לא השתנתה. אמנם מאז מלחמת העולם השנייה לא אירעה טרגדיה בהיקף דומה, אבל ישנם מקרים רבים בהם העולם עומד מנגד ולא מונע השמדת עם וגם לא רצח המוני. אבל בתוך האפילה יש כמה נקודות אור. אחת מהן התרחשה לאחרונה עם תגובתו הנחרצת של הנשיא טראמפ על טבח הילדים הסורים בנשק כימי. גם אנו לא אדישים לסבל בסוריה".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא נאום בעצרת ביד ושם. ריבלין הדגיש בנאומו: "72 חלפו מאז כבתה שלהבת הגיהינום בכבשני אושוויץ. ככל שחולף הזמן, ככל שהעדים לזוועה מתמעטים ומדינת ישראל מתבגרת – מתחדד הצורך שלנו לעסוק ביחסינו לשואה ולזיכרון השואה. לעולם השואה הייתה ותהיה תכנית השמדה שתוכננה ובוצעה נגד העם היהודי. תאי הגזים לא נבנו כפשע נגד האנושות, אלא במטרה להשמיד את העם היהודי ואותו דווקא".

תגיות:יום השואהנתניהוריבלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה