הריון ולידה

אם טרייה בפוסט נוגע: "לא התאהבתי בתינוקת שלי מיד אחרי הלידה"

כשדנה הגואל ילדה את בתה הבכורה, היא ציפתה להרגיש את ההתרגשות הנפלאה שמרגישה כל אימא טרייה: את הפרפרים בבטן, את ההתאהבות חסרת המעצורים ביצור המפעים שהגיח מתוכה אל אוויר העולם. להפתעתה זה לא קרה, אך במקום להיבהל - היא הפכה את החוויה האישית שלה לפוסט מחכים לנשים אחרות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשדנה הגואל ילדה את בתה הבכורה, היא ציפתה להרגיש את ההתרגשות הנפלאה שמרגישה כל אימא טרייה: את הפרפרים בבטן, את ההתאהבות חסרת המעצורים ביצור המפעים שהגיח מתוכה אל אוויר העולם.

אולם להפתעתה, זה לא קרה. לא מיד לאחר הלידה בכל אופן. אז החליטה הגואל לפרסם פוסט בקבוצת 'תשעת ירחי לידה' ולספר לגולשות על החוויה האישית שלה, מתוך פרספקטיבה קצת אחרת:

"רגע של וידוי – לא התאהבתי בתינוקת שלי שנייה אחרי הלידה", במילים אלו פותחת הגואל את הפוסט שלה. "אחרי שנולדה בתי הבכורה, ואני מתכוונת לשניות אחרי שנולדה. אחרי שקצת נרגעתי מהכאב המטורף והניחו אותה עליי – ציפיתי להתאהב ולהרגיש שהאהבה ממלאת אותי. ציפיתי להרגיש חיבור מטורף עם היצור הפיציקי הזה שהיה בבטן שלי תשעה חודשים. ממש, אבל ממש לא ציפיתי להרגיש את מה שהרגשתי: סוג של כלום, או יותר נכון – סוג של בהלה מטורפת מזה שאני לא מרגישה כלום, ומה זה אומר עליי.

"אז עשיתי את הדבר היחיד שהרשיתי לעצמי לעשות – העמדתי פנים שאני מאוהבת בטירוף, כשבפנים זה לא היה. לפני הלידה מכינים אותנו לזה שהתינוק שיוולד יהפוך בין רגע לאהבת חיינו, שנתאהב בטירוף ולא נבין איך יכולנו לחיות לפני שהם נולדו.

צילום אילוסטרציה: shutterstockצילום אילוסטרציה: shutterstock

"אף אחד לא אומר שלפעמים זה לא ככה, שלפעמים האהבה לא מגיעה ישר, אלא נבנית לאט לאט – תוך כדי שאנחנו מכירות את התינוקות שלנו. וכשנושא כזה הוא טאבו ומושתק – אז כל אחת שחווה את מה שאני חוויתי לאחר הלידה, אוטומטית מרגישה שמשהו לא בסדר בה, ושאולי היא לא כל כך נורמאלית, ואיך זה יכול להיות שהיא לא מתאהבת בטירוף – ביצור הקטנטן הזה, בשר מבשרה.

"אז חשוב לי להעביר הלאה כמה דברים: ראשית, לא כל אחת חווה התאהבות שנייה אחרי הלידה. שנית, זה נורמאלי וטבעי. אנחנו חוות טלטלה רצינית, פיזית ונפשית, אחרי הלידה. אנחנו מותשות, מבולבלות ולא מצליחות עדיין לעכל את השינוי המדהים שעברנו. המערכת ההורמונאלית של האישה נמצאת בשיא הפעילות, ולא על כולן ההורמונים משפיעים באותה מידה. ולכן, הרבה נשים, במקום להרגיש את האושר, השמחה וההתאהבות – מרגישות עצבות ודכדוך. זה נקרא 'בייבי בלוז', וזו תחושה נורמאלית לחלוטין. שלישית, ברוב המקרים, אחרי מספר ימים או שבועות בודדים – האושר מגיע וההתאהבות בתינוק מתרחשת".

לסיכום דבריה כותבת הגואל כך: "היום אני כבר אימא לשני ילדים מקסימים, ואני מאוהבת בהם קשות. כשהילד השני שלי נולד ושוב לא הרגשתי את ההתאהבות הטורפת הזו שנייה אחרי שנולד, לא נבהלתי. הייתי רגועה יותר כי ידעתי שהיא תגיע. והיא הגיעה ובגדול.

"אז אם גם אתן לא התאהבתן בתינוק שלכן שנייה אחרי הלידה, חשוב לשתף נשים אחרות על מנת שהנושא הזה יתחיל להיות מדובר יותר ויותר. אימהות טריות ידעו שהן לא לבד בתחושות האלו, ומה שהן מרגישות הוא נורמלי לחלוטין".

מזדהה עם הדברים? עברת חוויה דומה? את מוזמנת לשלוח אותה אלינו למייל shira@htv.co.il

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:הריוןלידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה