חדשות בעולם

דיווח בסוכנות הידיעות: "היהודים כבשו את אל-אקצה"

עלילת דם מודרנית: במהלך ימי חול המועד פורסמה בסוכנות הידיעות הרוסית ידיעה המאשימה את ישראל בכיבוש מסגד אל אקצה

  • כ"ג ניסן התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

במהלך ימי החג פורסמה בסוכנות הידיעות הרוסית ידיעה המאשימה את ישראל בכיבוש מסגד אל אקצה. "מאות יהודים-ישראלים, מגובים בכוחות הביטחון, כבשו את הקרקעות של מסגד אל-אקצה בעיר העתיקה בירושלים" - כך דווח ב-Ruptly - סוכנות ידיעות מקבוצת RT, המזוהה עם הקרמלין.

הוידיאו שנלווה לכתבה הציג את ברכת הכהנים ההמונית שנערכה בכותל המערבי ביום חמישי האחרון, ביום השלישי של חג הפסח. ברכת הכהנים נערכה בתפילת שחרית של אחד מימי חול המועד, כאשר רבבות יהודים זכו להתברך על ידי מאות כהנים. מובן מאליו הוא שבמהלך האירוע איש מהמבקרים - רובם ככולם דתיים וחרדים - לא נכנס כלל להר הבית או למסגד אל-אקצה, שהרי ההלכה אוסרת את העלייה להר הבית לטמאי מתים, וכיום כולנו נחשבים טמאי מתים.

"מאות יהודים-ישראלים, מגובים בכוחות הביטחון, כבשו את הקרקעות של מסגד אל-אקצה בעיר העתיקה בירושלים", צוין בכיתוב הנלווה לוידיאו.

ישראלים שנתקלו בידיעה הגיבו בהלם ובזעזוע, וטענו כי מדובר ב"עלילת דם מודרנית". בעקבות פניית אתר ynet, התנצלו בסוכות הידיעות ותיקנו את הכתבה, וציינו: "קבלו את התנצלותנו הכנה"

הכתבה עוררה אלפי צפיות, שיתופים ועוררה גל תגובות אנטישמיות נגד ישראל. ביניהם: "איפה אם כל הפצצות", וכן "ישראל – תבחרי בזהירות מתי את בוחרת לתקוע מקל בעין של הפלסטינים".

סוכנות החדשות Ruptly משתייכת לקבוצת "רוסיה היום" המזוהה עם הקרמלין. הסרטון התקבל בתדהמה בקהילה היהודית ברוסיה, מאחר ושם מתגאים בקשר החם בין הרב הראשי של רוסיה, הרב ברל לזר, לבין נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

תגיות:יהודיםכיבושאל-אקצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה