חדשות בעולם

שגרירת ארה"ב לאו"ם: תמיכתנו בישראל אינה פוגעת בתהליך השלום

במסיבת עיתונאים שקיימה אתמול ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם, היא אמרה כי ארה"ב תעשה הכל כדי להשיג הסכם שלום בין הישראלים והפלשתינים – וכי הדבר אינו סותר תמיכה ברורה בישראל

  • ח' ניסן התשע"ז
אא

ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באומות המאוחדות, אמרה אתמול כי ארצות הברית 'בודקת כל אופציה' על מנת לתווך בהסכם שלום בין ישראל לפלשתינים, וכי ההגנה הנמרצת שהיא מעניקה לישראל באומות המאוחדות לא פוגעת ביכולתה של אמריקה להשיג הסכם שלום.

במסיבת עיתונאים שקיימה היילי אתמול לרגל תחילת הרוטציה של ארצות הברית לשמש כיושבת ראש מועצת הביטחון של הא"ם, (מידי חודש מתחלפת המדינה הנושאת בתפקיד הזה) אמרה היילי כי הפוקוס שלה יהיה על רפורמה בכוחות האו"ם המשמשים כשומרי השלום במקומות שונים בעולם, וכן שינוי באופן שבו מועצת הביטחון מתנהלת בנושאי זכויות אדם. הנושא השני יכלול כנראה ביקורת אמריקאית חריפה על מה שהיילי מכנה 'ביקורת לא הוגנת ולא פרודוקטיבית' על האופן בו נוהגת ישראל בפלשתינאים.

האם היא חוששת שתמיכתה החזקה בישראל עלולה ליצור את הרושם שארצות הברית אינה יכולה להיות אובייקטיבית בתהליך שלום בין ישראל והפלשתינאים? היילי השיבה בשלילה. "הייתי ישרה. כל מה אני עושה זה לומר את האמת", היא ענתה.

בנוסף לענייני המזרח התיכון, היילי נאלצה גם לענות על שאלות לגבי תפקודו של מזכירה המדינה, רקס טילרסון, ששומר על פרופיל נמוך ונראה כממעט בפעילות, ועל מידת מעורבותו בענייני חוץ של ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא, שבדיוק יצא לביקור ראשון בעיראק.

"כולנו יודעים שלכל אחד מאיתנו יש מקום משלו בממשל, ויותר חשוב – אנחנו יודעים שאנחנו עובדים כצוות", אמרה היילי. "אין שום דינמיקה שמצביעה על משהו אחר". 

תגיות:שגרירת ארה"בתהליך השלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה