בריאות ותזונה

יושבים על המחשב באמצע הלילה? זה מזיק לתינוקות שיוולדו לכם בעתיד

מחקר חדש מצא כי חשיפה של הורים לאור מלאכותי בלילה – אפילו רק טרם ההיריון – גורמת להולדתם של צאצאים בריאים פחות

  • ח' ניסן התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כבר מזה זמן מה שהרפואה יודעת כי חשיפה לאור מלאכותי בשעות הלילה מזיקה לבריאות. בקרב עובדי משמרות לילה נמצא באופן קבוע שיעור גבוה יותר של מחלות לב, סוכרת וסרטן, והמערכת החיסונית שלהם ידועה כחלשה יותר. מחקר חדש של אוניברסיטת אוהיו, עם זאת, גילה מידע מדאיג עוד יותר: חשיפה לאור מלאכותי בלילה יכולה להזיק גם לצאצאים שטרם נולדו.

המחקר בדק גורי אוגרים שנולדו לאוגרים שנחשפו לאור מלאכותי במשך הלילה, ומצא כי הגורים הללו היו בעלי מערכת חיסונית חלשה יותר ופעילות אנדוקרינית נמוכה יותר.

"אנחנו רואים עכשיו בפעם הראשונה שייתכן שאור מלאכותי מזיק לא רק ליצורים שנחשפים אליו אלא גם לצאצאים שלהם", אומר פרופסור ראנדי נלסון, בכיר עורכי המחקר ויו"ר הפקולטה למדעי המוח באוניברסיטת אוהיו.

יודגש כי במהלך ההיריון האוגרים ההורים חיו בתנאי אור טבעיים, אבל על אף שהחשיפה לאור מלאכותי בלילות קדמה להיריון, די היה בכך כדי להביא לעולם אוגרים שבריאותם נפגעה. התוצאות השליליות, אגב, ניכרו הן כשמדובר היה באב שנחשף לאור מלאכותי והן כשמדובר היה באם.

"אני חושב שאנשים מתחילים להבין שזיהום אור הוא זיהום רציני ויש לו הלכות בריאותיות בולטות למדי – עליה בשיעור הסרטן, דיכאון, מחלות לב ודם, סוכרת והפרעות חרדה", אומר נלסון.

על אף שמומלץ לצמצם כל חשיפה לאור מלאכותי אחרי שקיעת השמש, החוקרים מוטרדים במיוחד מהאור הכחול שמפיצים מכשירים אלקטרוניים כמו מחשבים וטלפונים ניידים. בנוסף לצמצום השימוש בהם אחרי שעות הלילה, מומלץ להתקין בהם תוכנות ואפליקציות (f.lux היא תכנה אחת כזו) שמשנות את תאורת המסך בשעות הערב כך שיהיה אדום/צהוב ולא כחול. 

תגיות:לילהתינוקותמחשב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה