חדשות בעולם

דיווח: מספר 2 בדאעש חוסל בהפצצה עיראקית

הצבא העיראקי מדווח כי שנחשב למספר 2 בארגון, חוסל בהפצצה ליד גבול עיראק סוריה

  • ו' ניסן התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הצבא העיראקי מדווח כי איאד אל-ג'ומייילי, שנחשב למספר 2 בארגון, חוסל בהפצצה ליד גבול עיראק סוריה.

לפי דיווחי הטלוויזיה הממלכתית של עיראק, הנסמכת על גורמי מודיעין, ג'ומלי חוסל יחד עם מפקדים נוספים בארגון הסוני הקיצוני, במתקפה אווירית של צבא עיראק במחוז אל-קאים, בסמוך לגבול סוריה.

איאד אל-ג'ומייילי הוא סגנו של אבו בכר אל בגדאדי, מספר 1 בארגון. יצוין כי הממשל האמריקני הקים כוח משימה מיוחד לחיסולו של אל-בגדאדי, הכולל יחידות מיוחדות, את סוכנות הביון המרכזית וסוכנויות מודיעין אחרות, כמו גם לווייני ריגול. עם זאת, נראה כי מנהיג ארגון הטרור מסתתר במדבר, כשהוא מסתמך על כמה שליחים, ולא רק אחד, ואף מחליף את כלי הרכב שבהם הוא משתמש לעיתים קרובות.

בתוך כך, המודיעין ורשויות אכיפת החוק האמריקניים מאמינים כי ארגון דאע"ש וקבוצות טרור נוספות פיתחו חומרי נפץ חדשים המוטמנים במכשירים אלקטרוניים. על פי הדיווח ברשת CNN, מן המידע שבידי ה-FBI עולה כי הפצצות מסוגלות לעקוף את בדיקות הביטחון בשדות התעופה המערביים.

על פי הערכותיהם של אנשי המודיעין, ארגוני הטרור הצליחו להשיג ציוד אבטחה משוכלל, באמצעותו בחנו את אפקטיביות חומרי הנפץ בתוך מחשבים ניידים וציוד אלקטרוני נוסף. נראה כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נעזר במידע זה ועל כן אסר על העלאת ציוד אלקטרוני למטוסים המגיעים משמונה מדינות מוסלמיות במזרח התיכון ומאפריקה.

תגיות:חיסולדאע"שעירק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה