חדשות בעולם

כך משתיק פוטין את מתנגדיו: נשלחים לאשפוז פסיכיאטרי בכפיה

עורכי דין ופעילי זכויות אדם טוענים כי הרשויות הרוסיות בחצי האי קרים מאשפזות פעילי זכויות אדם בבתי חולים פסיכיאטריים בהיקף הולך וגדל

  • ב' ניסן התשע"ז
פוטין (צילום: shutterstock)פוטין (צילום: shutterstock)
אא

מאז שסיפחה רוסיה את חצי האי קרים מאוקראינה לפני שלוש שנים, פעילים מקרב המיעוט הטטרי המוסלמי נשלחים על ידי הממשל הרוסי למוסדות פסיכיאטריים. חלקם מואשמים בחברות בארגון טרור ומועברים לבתי כלא.

הנתונים החמורים מוצגים על ידי ארגוני זכויות אדם ועורכי דין. בשיחה ל'גרדיאן' הבריטי, אמר עו"ד אמיל קורבדינוב כי "פעילים רבים מקרב המיעוט הטטרי המוסלמי שהתנגד לכיבוש נעצר ונשלח למוסדות מיושנים לבריאות הנפש. מספר המקרים גדל בצורה משמעותית בשנים האחרונות, במיוחד נגד טטרים ופעילים אוקראינים שמתנגדים לסיפוח של רוסיה",

"בארבעת החודשים האחרונים נשלחו עשרה פעילים מקומיים לבית חולים פסיכיאטרי בחצי האי", הוא מספר. "ארבעה מהם נותרו בו, והיתר הועברו לכלא". לדבריו, אותם פעילי זכויות זוכים לתנאים מזעזעים באותם מוסדות פסיכיאטריים. "חלק נשלחים לבידוד ולא מקבלים את זכויותיהם הבסיסיות, כמו גישה לשירותים. אחרים מאושפזים לצד אנשים רבים הסובלים ממחלות נפש חמורות"..

קורבדינוב הוסיף כי הם נחקרים על מעורבותם לכאורה בארגון חיזב א-תחריר, שאותו הגדירה רוסיה ארגון טרור, ולכן נשללת מהם הזכות לדבר עם משפחתם או להיפגש עם עורך דין פנים מול פנים ללא נוכחות של סוהר. "כל אלו מהווים הפרה של החוק הבינלאומי", אמר.

ארגון "קבוצת ההגנה על זכויות האדם בחרקיב" טוען כי 19 פעילים שלו מוחזקים כרגע במעצר באשמת מעורבות בפעילות "חיזב א-תחריר". הארגון האוקראיני "SOS  קרים" מציין כי 43 פעילים טטרים נחטפו בידי הרוסים מאז סיפוח חצי האי. שישה מהם נמצאו מתים, ו-11 עדיין נעדרים.

בתקופה הסובייטית נעשה שימוש שיטתי באשפוז בכוח כדי להשתיק מתנגדי משטר. הנתונים החומרים לעיל מציינים כי גם תחת הנשיא הנוכחי פוטין מתרחשים מקרים דומים.

תגיות:פוטיןעורכי דיןרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה